برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اپل اولین هدست واقعیت افزوده خود را چه زمانی عرضه می کند؟

منبع
ترنجي
بروزرسانی
اپل اولین هدست واقعیت افزوده خود را چه زمانی عرضه می کند؟

ترنجي/ اپل در کنفرانس توسعه دهندگان امسال، WWDC 2021، از جديدترين نسخه سيستم عامل iOS 15 خود به همراه بروزرساني هايي که بيش از همه مرتبط با فيس تايم و اعلان ها بود، رونمايي کرد. طبق معمول هر ساله، در اين رويداد محصول سخت افزار جديدي معرفي نشد. گزارشات جديد منتشر شده اما، بيان مي کنند که سال آينده و در WWDC 2022، اين روند ممکن است با معرفي اولين هدست واقعيت افزوده اپل تغيير کند.

اولين هدست واقعيت افزوده اپل
بر اساس جديدترين گزارش منتشر شده توسط تحليلگر معروف، Ming-Chi Kuo، وي بيان مي کند که اپل قصد دارد اولين هدست واقعيت افزوده (AR) خود را در سه ماهه دوم سال 2022 “عرضه” کند. اين محصول اولين ورود اپل به يک گروه عمده از محصولات سخت افزاري از زمان معرفي ساعت هوشمند اين شرکت در سال 2014 مي باشد.

اگر از کلمه “عرضه” در رابطه با رونمايي يک دستگاه استفاده شود، اين موضوع بيان کننده اينست که اپل به شدت در حال کار براي معرفي چنين گجتي در WWDC 2022 مي باشد. اين شرکت به طور معمول، فقط يک رويداد را در سه ماهه دوم هر سال برگزار مي کند، اگرچه امسال استثنايي در کار بود و شاهد رويداد “Spring Loaded” اين شرکت نيز بوديم که محصولاتي مانند آيپد M1، آيمک جديد و ايرتگ اپل در آن معرفي شد.

البته، اعلاميه معرفي اين دستگاه در سه ماهه دوم سال 2022 به اين معني نيست که عرضه آن نيز در همان زمان اتفاق مي افتد. اپل معمولاً چندين ماه بين معرفي و عرضه يک محصول جديد مهم فاصله مي اندازد.

به عنوان مثال، اپل واچ نسل اول در سپتامبر 2014 معرفي و در ماه مه سال 2015 عرضه شد. از طرف ديگر، آيمک پرو نيز در WWDC 2017 براي اولين بار معرفي شد اما در ماه دسامبر وارد قفسه هاي فروشگاه شد.


تاريخ احتمالي عرضه هدست اپل
از طرف ديگر، اگر Kuo از واژه “عرضه” براي اين هدست استفاده مي کند، ممکن است معرفي آن به نوعي در ماه سپتامبر سال گذشته اش برگزار شود. طبق گزارش قبلي بلومبرگ نيز، ادعا شده بود که اپل هدست واقعيت افزوده خود را در “ماه هاي آينده” و در يک رويداد حضوري معرفي خواهد کرد.

متاسفانه هنوز مشخصات دقيقي از اولين هدست اپل ارائه نشده است، هرچند شايعات حاکي از آنست که اپل در ابتدا يک محصول واقعيت ترکيبي را روانه بازار مي کند که کاربران “حرفه اي” را هدف قرار مي دهد و قيمت بالايي دارد. از ديگر ويژگي هاي شايعه شده مي توان به نمايشگرهاي دوگانه 8K، رديابي چشم پيشرفته و کنترلر انگشت اشاره کرد که کاربران روي انگشت خود مي بندند.

همچنين انتظار مي رود شرکت ساکن کوپرتينو از اولين عينک واقعيت افزوده خود نيز در محدوده سال 2025 رونمايي کند که با پشتيباني از لنزهاي طبي و استفاده از يک طراحي سبک تر، جايگزين عينک هاي سنتي مي شود.

ديدگاهتان راجع به معرفي اولين هدست واقعيت افزوده اپل چيست؟ شما چه فناوري هاي نويني را براي اين دستگاه در نظر داريد؟ به نظر شما، اپل با معرفي سري جديد از رده محصولات سخت افزاري خود، دوباره اين دسته محصول را بازطراحي کرده و شرکت هاي ديگر را مجاب مي کند تا از ايده آنها براي محصولات خود استفاده کنند؟


در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره