برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بتلفیلد ۲۰۴۲ رسما رونمایی شد

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ شرکت بازي‌سازي الکترونيک آرتز رسما از جديدترين شماره‌ي مجموعه بازي‌هاي بتلفيلد رونمايي کرده است. همانطور که پيش از اين شنيده بوديم، بازي هم براي کنسول‌هاي نسل قبلي و هم براي کنسول‌هاي نسل جديد عرضه خواهد شد. بتلفيلد ۲۰۴۲ به عنوان يک بازي کاملا آنلاين و چند نفره معرفي شده است و بخش داستاني و تک‌نفره ندارد.

ششمين شماره‌ي بزرگ مجموعه بازي‌هاي بتلفيلد، برخلاف دو قسمت قبلي که به جنگ جهاني اول و دوم پرداختند، روي جنگ‌هاي مدرن تمرکز دارد. البته همانطور که از نام بازي پيداست با دنياي امروز طرف نيستيم و تجهيزات پيشرفته و کمي علمي-تخيلي هم بخش مهمي را در بتلفيلد ۲۰۴۲ ايفا خواهند کرد.

کاملا واضح است که تمرکز سازندگان بتلفيلد امسال روي بخش‌هاي آنلاين و چند نفره‌ي آن بوده و قيد توسعه‌ي يک بخش داستاني زده شده است. بتلفيلد ۲۰۴۲ با هفت نقشه‌ي بسيار بزرگ عرضه مي‌شود. گفته شده که وسعت نقشه‌ها در حد و اندازه‌ي يک نقشه‌ي بتل رويال است؛ طوري که مي‌توانيد تصور کنيد که بتلفيلد ۲۰۴۲ در واقع هفت نقشه‌ي بسيار بزرگ در حد و اندازه‌ي نقشه‌ي کال آو ديوتي وارزون دارد. اين موضوع، نبود بخش تک‌نفره را کم و بيش در بازي توجيه مي‌کند؛ چون واضح است که بخش بزرگي از منابع صرف طراحي و ساخت اين نقشه‌ها شده.

نقشه‌هاي بتلفيلد ۲۰۴۲ تعداد ۱۲۸ بازي‌کننده را به صورت همزمان در خود جاي مي‌دهند و با توجه به امکاناتي که بازي در اختيار بازي‌کننده‌ها قرار مي‌دهد، اعم از وسايل نقليه‌ي مختلف و تخريب‌پذيري واقع‌گرايانه، شاهد بزرگترين نبردهاي آنلاين بازي‌هاي ويديويي هستيم. بد نيست اضافه کنيم که نسخه‌هاي نسل جديد، يعني روي پلي‌استيشن ۵ و ايکس‌باکس سري فقط شاهد نقشه‌هاي بزرگ و ۱۲۸ بازي‌کننده در آن‌ها خواهيم بود. نسخه‌هاي پلي‌استيشن ۴ و ايکس‌باکس وان محدود به ۶۴ نفر هستند و نقشه‌ها هم کوچکتر خواهند بود.

نکته‌ي جالب درباره‌ي نقشه‌ها پويا بودن آن‌هاست؛ طوري که محيط به مرور زمان تغيير مي‌کند، آب و هواي مختلف و متغير براي براي هر نقشه طراحي شده است و هر از گاهي هم در نقشه اتفاقي متفاوت مي‌افتد. براي مثال ممکن است يک طوفان بزرگ به نقشه بيايد و بخشي از آن را نابود کند.

بتلفيلد ۲۰۴۲ سيستم جديدي براي شخصي‌سازي کلاس‌هاي خود اتخاذ کرده که کم و بيش شبيه به ديگر بازي‌هاي معروف آنلاين حال حاضر است. بتلفيلد ۲۰۴۲ ده قهرمان مختلف دارد که هر کدام قابليت‌هاي خاص خود را به بازي‌کننده اعطا مي‌کنند. اين قهرمان‌ها در بازي «متخصص» يا Specialist ناميده مي‌شوند و به تدريج و در قالب آپديت‌هاي آينده به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد. تمام تجهيزات قهرمان‌ها قابل انتخاب است، اما توانايي ويژه‌ي آن‌ها قابل تغيير نيست. هيچ محدوديتي در استفاده از سلاح‌ها براي اين قهرمان‌ها هم وجود ندارد و آن‌ها مي‌توانند هر سلاحي را به دست بگيرند.

يک نکته‌ي مهم، رايگان نبودن قهرمان‌هاي بعدي بازي است. الکترونيک آرتز از همين حالا شروع به فروش نسخه‌هاي گران‌تر از بازي کرده است که شامل قهرمان‌هاي آينده مي‌شون. اين طور که گفته شده در اولين سال پس از عرضه‌ي بازي، هر فصل شاهد اضافه شدن يک قهرمان جديد خواهيم بود و کساني که سيزن پس (Season Pass) بازي را بخرند اين قهرمان‌ها را دريافت مي‌کنند. فروش لباس براي اين قهرمان‌ها هم منبع درآمد ديگري براي الکترونيک آرتز است. از همين حالا حدود ده اسکين و لباس خاص براي قهرمان‌ها در قالب نسخه‌هاي گران‌تر به فروش گذاشته شده است.

بتلفيلد ۲۰۴۲ براي عرضه در روز ۱۵ اکتبر سال جاري (۲۳ مهر) روي پلتفرم‌هاي پلي‌استيشن ۵، پلي‌استيشن ۴، ايکس‌باکس سري، ايکس‌باکس وان و کامپيوتر در نظر گرفته شده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره