برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گوشی‌های سامسونگ در خطر حملات جاسوسی و هک

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گوشی‌های سامسونگ در خطر حملات جاسوسی و هک

ايسنا/ سامسونگ در تلاش براي ترميم چندين باگ در تلفنهاي هوشمند خود است که مي توانند به هکرها اجازه دهند از کاربران جاسوسي کرده و در برخي موارد کنترل سيستم آنها را به دست بگيرند. 

اين حفره ها توسط سرگي توشين، موسس شرکت امنيت سايبري اُوِرسکيورد افشا شده اند که مدعي است بيش از دهها مورد آسيب پذيري از اين دست وجود دارد که شدتهاي متفاوتي دارند.

در حالي که بعضي از اين آسيب پذيريها خطر کمتري داشته و به هکرها امکان مي دهند پيامکهاي دستگاه هدف گيري شده را به سرقت ببرند، بعضي ديگر خطرناکتر هستند و اغلب نيازي به اقدامي از سوي کاربر ندارند و مي توانند به هکرها اجازه دهند فايلهاي آربيتاري را دستکاري کنند.

به دليل جدي بودن اين آسيب پذيريها و اين حقيقت که حداکثر دو ماه زمان مي برد تا سامسونگ وصله اي براي حفره هاي امنيتي منتشر کند، هر دو طرف درباره جزييات بيشتر مربوط به اين آسيب پذيريها سکوت اختيار کرده اند بنابراين معلوم نيست کدام دستگاهها يا نسخه هاي سيستم عامل اندرويد تحت تاثير اين مشکلات قرار مي گيرند.

توشين بيش از دهها آسيب پذيري در دستگاههاي سامسونگ شناسايي کرده که چندين مورد آنها مربوط به اپليکيشنهاي از پيش نصب شده (Bloatware) بوده و در موارد ديگر اپليکيشنهاي شخص ثالثي را شناسايي کرد که مي توانند اجازه هاي ادمين دستگاه را به دست آورده و اپليکيشنهاي ديگر را حذف کنند.

به کاربران توصيه مي شود نرم افزار دستگاهشان را به طور مرتب به روزرساني کنند. براي اين منظور مي توانند به قسمت تنظيمات و به روزرساني نرم افزار مراجعه کرده و به روزرساني هاي جديد را چک کنند. اگر به روزرساني وجود داشته باشد، در صفحه دستگاه نمايش داده خواهد شد.

بر اساس گزارش تِک رادار، مشکل اندرويد اين است که برخلاف نرم افزار اپل، يک سيستم عامل کد باز است که توليدکنندگان مختلف رويکردهاي متفاوتي براي پروسه به روزرساني آن دارند. سرعت ترميم آسيب پذيريها به سازنده دستگاه و سياست پشتيباني وي بستگي دارد و از توليدکننده اي به توليدکننده ديگر متفاوت است.

تا سال ۲۰۱۹ همه مدلهاي گلکسي سامسونگ با به روزرسانيهاي امنيتي به مدت چهار سال پشتيباني شده اند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم