برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هیوندای رسما شرکت ربات سازی بوستون داینامیکس را خرید

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
هیوندای رسما شرکت ربات سازی بوستون داینامیکس را خرید

گجت نيوز/ شرکت هيونداي به تازگي با عقد قراردادي رسمي ۸۰ درصد از سهام شرکت رباتيک بوستون دايناميکس را خريداري کرده تا به سومين خريدار اين شرکت تبديل شود.

شرکت هيونداي پس از مطرح شدن شايعاتي سرانجام شرکت توليد کننده سگ‌هاي رباتيک بوستون دايناميکس را با هدف به وجود آوردن يک زنجيره ارزش رباتيک خريداري کرد.

هم‌‌اکنون شرکت هيونداي به اين معامله رسميت بخشيده است تا بدين وسيله بتواند در حوزه رباتيک قدرتمند‌تر شود. با انجام اين معامله ۸۰ درصد از سهام شرکت Boston Dynamics با ارزشي در حدود ۱.۱ ميليارد دلار به  شرکت هيونداي تعلق پيدا مي‌کند.

شرکت هيونداي با انجام اين معامله پس از دو شرکت به سومين شرکت تبديل شد که سهام بوستون دايناميکس را خريداري مي‌کند. اين شرکت رباتيک توسط مؤسسه فناوري ماساچوست (MIT) تأسيس شد و گوگل در سال ۲۰۱۳ ميلادي اقدام به خريد آن کرد و پس از آن نيز شرکت سافت بانک (Softbank) اقدام به خريد اين شرکت کرد که همچنان صاحب ۲۰ درصد از سهام اين شرکت رباتيک است.

هدف هيونداي از خريد شرکت بوستون دايناميکس
هدف اصلي شرکت هيونداي (Hyundai) از خريد سهام اين شرکت توليد قطعات، ساخت و اتوماسيون رباتيک است. شرکت هيونداي  علاوه بر اين که در پي توليد وسايل نقليه پياده‌رو است، قصد دارد تا صاحب ربات‌هاي کارگر انبار بوستون دايناميکس نيز بشود. ممکن است شما در ابتدا با شنيدن خبر اين معامله کمي تعجب کرده باشيد؛ اما گروهي در شرکت هيونداي فعاليت دارد که تمرکز اصلي آن روي رباتيک صنعتي است و مي‌تواند به خوبي فناوري بوستون دايناميکس را در خود جاي دهد. علاوه بر اين، شرکت هيونداي نسبت به فناوري‌هاي جديد و به‌روز آشنايي کامل دارد.

اخيرا انتقادهايي به شرکت رباتيک بوستون دايناميکس (Boston Dynamics) به علت اين که نوعي از ربات‌هاي خود با نام Spot را در اختيار نيروهاي نظامي و ارتش قرار داده بود، وارد شده است. گرچه شرکت هيونداي در ويديوي تبليغاتي که به تازگي منتشر کرده از اين موارد هيچ‌گونه استفاده‌اي نکرده و در عوض از اين سگ رباتيک به عنوان يک مددکار بيمارستاني و راهنمايي نابينايان پرده‌برداري مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم