برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حذف کوکی‌های تبلیغاتی در مرورگر گوگل به تاخیر افتاد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حذف کوکی‌های تبلیغاتی در مرورگر گوگل به تاخیر افتاد

ايسنا/ گوگل حذف کوکي‌هاي تبليغاتي در مرورگر اينترنتي کروم را تا اواخر سال ۲۰۲۳ به تاخير انداخت.

گوگل نخست در سال ۲۰۲۰ متعهد شد کوکي‌هاي تبليغاتي را در مدت دو سال حذف کند و مانع فعاليت کوکي‌هاي شخص ثالث شود که تبليغات کنندگان از آنها براي رديابي کاربران و بررسي عملکرد کمپينهاي بازاريابي ديجيتالي استفاده مي‌کنند.

اين شرکت سپس آزمايش ابزارهاي نرم افزاري را آغاز کرد تا راهکاري را جايگزين کوکي‌هايي کند که اجازه دهد تبليغات هدفمند بدون شناسايي مصرف کنندگان شخصي نمايش داده شود. اين ابزارها با استقبال سرد بعضي از شرکتهاي رسانه اي و بازاريابي روبرو شدند.

ويناي گوئل، مدير مهندسي کروم در يک پست وبلاگ نوشت: اگرچه پيشرفت قابل ملاحظه اي در اين ابتکار صورت گرفته اما روشن شده که زمان بيشتري در اين اکوسيستم نياز است تا اين روند اصلاح شود. وي توضيح داد گوگل حذف کوکي‌ها را در دو مرحله اجرا مي کند که شامل يک آزمايش ۹ ماهه براي ناشران، طراحان و تبليغات کنندگان وب است که در اواخر سال ۲۰۲۲ شروع مي شود و سپس يک دوره نهايي سه ماهه که در سال ۲۰۲۳ شروع مي شود.

کوکي‌هاي وب به ايجاد صنعت عظيم تبليغات وب کمک کردند که گوگل در آن پيشتاز است اما اين ابزارهاي رديابي هدف موج قوانين حريم خصوصي و تغييرات قرار گرفته اند. اپل کوکي‌هاي شخص ثالث را از مرورگر سافاري حذف کرده و بازاريابان را وادار کرده است براي رديابي مصرف کنندگان، موافقت آنها را دريافت کنند. گوگل با آگاهي کامل از اهميت کسب و کار تبليغات خود و همچنين تفحص ضد انحصارطلبي فزاينده حرکت مي کند.

بر اساس گزارش رويترز، رگولاتور انگليس اوايل ژوئن اعلام کرد تغييرات آتي کروم رقابت را کاهش داده و ناشران را از درآمد محروم مي کند. گوگل در واکنش به اين اظهارات متعهد شد استفاده از اطلاعات مصرف کننده را محدود کرده و هيچ گونه دسترسي خاصي به ابزارهايش ندهد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره