برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

طرح مفهومی گوشی گلکسی S22 اولترا منتشر شد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ وبسايت LetsGoDigital اقدام به انتشار طرح مفهومي گوشي گلکسي اس ۲۲ اولترا – Galaxy S22 Ultra کرده است و در آن شاهد فن داخلي و دوربين اصلي ۲۰۰ مگاپيکسلي هستيم.

انتظار مي‌رود سامسونگ در زمستان امسال از اعضاي جديد سري گلکسي اس رونمايي کند. در چند ماه گذشته شايعات زيادي درباره گلکسي اس ۲۲ اولترا و ويژگي‌هاي احتمالي آن منتشر شده است؛ دستگاهي که قرار است جايگزين گلکسي اس ۲۱ اولترا شود. گوشي پرچمدار سامسونگ به يک تراشه ۴ نانومتري اگزينوس با پردازنده گرافيکي AMD مجهز خواهد شد و از فناوري رهگيري پرتو و نرخ سايه زني متغير (VRS) پشتيباني خواهد کرد. احتمالا چنين مجموعه‌اي به يک سيستم خنک کننده قوي نياز خواهد داشت و سامسونگ نيز ميخواهد از يک فن داخلي در اين گوشي بهره گيرد.

گلکسي S22 Ultra از حسگر ۲۰۰ مگاپيکسلي ايزوسل به همراه زوم اپتيکال و لرزشگير سنسور شيفت بهره مي برد. گويا دوربين گلکسي اس ۲۲ اولترا در مقايسه با نسل قبل پيشرفت زيادي را به خود خواهد ديد و اين اتفاق نيز با هنکاري سامسونگ و المپوس (شرکت ژاپني توليد کننده دوربين و لنز) در توسعه سيستم دوربين محقق خواهد شد.

طراح گرافيک با استعدادي به نام Technizo Concept توانسته با جمع‌بندي شايعات منتشر شده و با همکاري وبسايت LetsGoDigital اقدام به خلق تصاوير مفهومي زيبايي از گلکسي اس ۲۲ اولترا کند.

اين گوشي هوشمند از صفحه نمايش ۶.۸۱ اينچي سوپر امولد LTPO با لبه‌هاي خميده و پنل پشتي شيشه‌اي بهره خواهد برد. علاوه بر اين؛ گفته مي‌شود که تنها مدل اولترا سري گلکسي اس ۲۲ از قلم اس پن پشتيباني خواهد کرد.

تا چند وقت پيش گفته مي‌شد که سامسونگ مي‌خواهد از فناوري دوربين زير نمايشگر در نسل جديد پرچمدار خود استفاده کند. هرچند؛ بر اساس گزارش جديد منتشر شده، ظاهرا شرکت کره‌اي تصميم گرفته اين کار را تا نيمه دوم سال ۲۰۲۲ به تعويق بياندازد و از اين فناوري در گلکسي نوت ۲۲ استفاده کند. به همين خاطر؛ همانند سري گلکسي S21 در اين تصاوير مفهومي نيز شاهد حضور حفره مرکزي نمايشگر هستيم.

در بدنه پشتي گوشي مجموعه دوربين چهارگانه‌اي جاي گرفته که از دوربين اصلي ۲۰۰ مگاپيکسلي، لنز فوق عريض و دو دوربين تله فوتو تشکيل شده است. علاوه بر اينها؛ شاهد فوکوس خودکاري ليزري و فلاش LED نيز هستيم.

Technizo Concept همچنين فن مورد استفاده در طرح مفهومي اين گوشي را پايين تر از دوربين و پردازنده و بالاي باتري قرار داده است و همانطور که در ويديو زير مشاهده مي‌کنيد در دو طرف دستگاه مکاني براي خروجي هوا در نظر گرفته شده است.

برخي از گوشي‌هاي گيمينگ موجود در بازار از جمله لنوو Legion Phone Duel و نوبيا رد مجيک ۵s از فن داخلي بهره مي‌برند و ماه گذشته نيز مشخص شد که سامسونگ عبارت تجاري «فعالسازي حالت فن» را ثبت کرده است. ظاهرا سامسونگ در حال تلاش براي استفاده از فن در يکي از گوشي‌ها يا تبلت‌هاي خود است و شايد براي اولين باور شاهد استفاده از آن در گلکسي اس ۲۲ اولترا باشيم.

چندي پيش نيز AMD اعلام کرد که با سامسونگ براي توليد تراشه اگزينوس اين شرکت همکاري خواهد کرد. در نتيجه اين همکاري شاهد حضور پردازنده گرافيکي AMD RDNA2 با پشتيباني ار فناوري رهگيري پرتو و نرخ سايه زني متغير در محصول جديد سامسونگ خواهيم بود. مجوعه اين قابليت‌ها سبب اجراي بهتر بازي در گوشي شما خواهند شد، اما از طرفي هم ممکن است باعث توليد گرماي زياد در هنگام اجراي بازي‌هاي سنگين شوند و فن داخلي نيز به همين منظور تعبيه شده است.

بدون ترديد سامسونگ گوشي‌هاي جديد سري گلکسي اس خود را در رنگ هاي جديدي عرضه خواهد کرد. در اين طرح مغهومي نيز شاهد مجموعه ۵ رنگ نسبتا تيره هستيم که بيشتر مناسب کاربران تجاري است: مشکي، نقره‌اي، آبي، سبز و قرمز.

هنوز شش ماه تا معرفي گوشي گلکسي اس ۲۲ اولترا باقي مانده است و بدون شک در ماه‌هاي آينده شاهد انتشار جزئيات بيشتري از محصول جديد سامسونگ خواهيم بود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره