برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

احتمال استفاده از نمایشگر متحرک در هدست واقعیت افزوده اپل

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
احتمال استفاده از نمایشگر متحرک در هدست واقعیت افزوده اپل

ديجياتو/ هدست واقعيت افزوده اپل موسوم به «اپل گلس» ممکن است براي رفع مشکل تاري ناشي از حرکت از نمايشگر متحرک استفاده کند و در عين حال با لنز فرنل وزن هدست را پايين نگه دارد.

بر اساس اطلاعاتي که از دو پتنت جديد اپل به دست آمده، اين شرکت به دنبال استفاده از فناوري‌هاي جديد و پيشرفته در زمينه نمايشگر اپل گلس است تا اين دستگاه برتر از تمام رقبا باشد. در پتنت اول که ۲۹ اوت ۲۰۱۹ به ثبت رسيده، به تکنيکي براي رفع مشکل تاري ناشي از حرکت اشاره شده است. اپل مي‌گويد مي‌توان حسگرهايي را در هدست قرار داد تا حرکات دستگاه را شناسايي کنند.

سپس اطلاعات مربوط به حرکات ميان-فريمي به دست آمده و از آن براي تنظيم عملگري استفاده مي‌شود که در نمايشگر قرار مي‌گيرد. اين عملگر نمايشگر را در جهت مخالف تغييرات ميان-فريمي حرکت مي‌دهد. به‌علاوه، اين سيستم مي‌تواند حرکات ميان-فريمي پيکسل‌ها را روي صفحه شناسايي کرده و از اين مؤلفه هم براي تنظيم عملگر استفاده کند. در نتيجه، حرکات تقريبا خنثي شده و تاري صفحه کاهش مي‌يابد.

در پتنت دوم به استفاده از لنز فرنل براي کاهش وزن نمايشگر اپل گلس اشاره شده است. هدست‌هاي VR براي نمايش صحيح تصوير در نمايشگري که با فاصله نزديکي در مقابل چشم کاربر قرار گرفته، از مجموعه‌اي از لنزها استفاده مي‌کنند. اپل در اين پتنت مي‌گويد لنزهاي مدنظر اين شرکت داراي سطح محدبي به سمت نمايشگرند که به کاربر اجازه مي‌دهد تصوير را ببيند. خود نمايشگر مي‌تواند تخت يا خميده باشد و لنزها هم در صورت نياز از خميدگي صفحه استفاده کنند.

در طرح پيشنهادي اپل امکان استفاده از دو لنز فرنل وجود دارد که يکي نور صفحه را با توجه به يک الگوي توزيع خاص تنظيم مي‌کند و ديگري مي‌تواند نوري را که به لنز تابانده مي‌شود، گردآوري کرده و آن را به چشم کاربر برساند. استفاده از اين سيستم موجب کاهش ميزان استفاده از شيشه مي‌شود و وزن هدست را پايين مي‌آورد.

البته ذکر اين نکته حائز اهميت است که اپل به تناوب پتنت‌هاي مختلفي را به ثبت مي‌رساند، ولي لزوما از همه آن‌ها استفاده نمي‌کند و موارد بالا هم ممکن است هرگز در يک محصول مصرفي به کار گرفته نشوند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم