برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هر اپلیکیشن اندرویدی ۳۹ آسیب پذیری امنیتی دارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هر اپلیکیشن اندرویدی ۳۹ آسیب پذیری امنیتی دارد

ايسنا/ طبق يافته هاي يک تحقيقات جديد، بيش از ۶۰ درصد اپليکيشن‌هاي اندرويدي آسيب پذيريهاي امنيتي دارند که ميانگين آنها در هر برنامه به ۳۹ مورد مي رسد.

اين آمار بر مبناي اطلاعات ارائه شده از سوي شرکت اطلس وي پي ان و گزارش شرکت CyRCh است که امنيت ۳۳۳۵ اپليکيشن رايگان و پولي در فروشگاه گوگل پلي را تا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ مورد تحليل و بررسي قرار دادند. اين گزارش بسيار نگران کننده است زيرا مشکلات عظيمي را بارز مي کند که کاربران گوشيهاي اندرويدي در خصوص امنيت تلفن هوشمندشان با آنها روبرو هستند.

اين مشکل تنها مربوط به  اپليکيشن‌هاي رايگان و بازي نيست بلکه در همه برنامه ها به چشم مي خورد و در  اپليکيشن‌هاي بانکي و پرداخت پول هم ديده مي شود.

بررسي بخشهاي مختلف نشان مي دهد که بدترين آمار آسيب پذيريهاي امنيتي با ۹۶ درصد مربوط به بازيهاي رايگان پرطرفدار است و پس از آن بازيهاي پولي پرطرفدار قرار مي گيرند و نکته قابل توجه اين است که بعضي از اين حفره هاي امنيتي قديمي هستند.

در اين گزارش آمده است: در همه اپليکيشنها ۳۱۳۷ آسيب پذيري در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ شناسايي شد که بيش از ۸۲ هزار بار در همه  اپليکيشن‌هاي اندرويدي ديده شد. مجموعا ۷۳ از اين آسيب پذيريها براي نخستين بار دو سال پيش گزارش شده بودند و در سه ماهه نخست سال ميلادي جاري همچنان در  اپليکيشن‌هاي اندرويدي وجود داشتند.

اگرچه راحت است صرفا به بازيها متمرکز شويم اما  اپليکيشن‌هاي آموزشي، بانکي و بهره وري هم آسيب پذيريهاي فراواني دارند که قابل ترميم هستند البته به شرطي که طراحان اهميت دهند.

بر اساس گزارش زدنت، شرکت اطلس وي پي ان هشدار داد با توجه به اين که برنامه هاي موجود در گوگل پلي ميليونها بار دانلود مي شوند، ريسک امنيتي قابل توجهي براي کاربران اندرويد ايجاد مي کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم