برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ویوو دوربین‌های پاپ‌آپ چندلایه را برای گوشی‌های خود در نظر دارد

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ شرکت چيني ويوو به تازگي يک پتنت را ثبت کرده که طراحي دوربين‌هاي پاپ‌آپ چندلايه را نشان مي‌دهد. برخلاف تقريبا تمام دوربين‌هاي پاپ‌آپ که براي عکس‌هاي سلفي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، دوربين‌هاي پاپ‌آپ اين طرح به عنوان دوربين‌هاي اصلي استفاده مي‌شوند.

در اسناد همراه با اين طرح آمده که ويوو با اين کار قصد دارد محدوده‌ي زوم دوربين‌ها را افزايش دهد. اما مشخص نيست که طراحي طبقاتي اين دوربين‌ها چگونه مي‌تواند چنين هدفي را عملي کند. بر اساس اطلاعات ثبت شده، گوشي مجهز به چنين دوربيني از دوربين سلفي زير نمايشگر هم بهره مي‌برد. اين يعني اگر کاربري مشغول عکاسي نباشد، هيچ دوربيني در بدنه ديده نخواهد شد.

همانطور که در طرح‌ها مي‌توانيد، اين ماژول از ۴ لايه يا طبقه تشکيل شده که در هرکدام از اين لايه‌ها يک دوربين تعبيه شده است. دوربين اصلي همان سنسوري است که در بخش پاييني اين ماژول تعبيه شده و در صورتي که کاربران به دوربين‌هاي ديگر نياز پيدا کنند، مي‌توانند سه سنسور ديگر را بيرون بياورند.

ويوو از جمله شرکت‌هايي است که به ايده‌هاي خلاقانه توجه نشان مي‌دهد و اين پتنت هم از اين قاعده مستثنا نيست. با اين حال، همانطور که احتمالا مي‌دانيد دوربين‌هاي سلفي پاپ‌آپ دوام گوشي را به خطر مي‌اندازند و چند طبقه کردن اين دوربين‌ها هم مطمئنا نگراني‌هاي زيادي را ايجاد مي‌کند.

با اين حال، اين ايده فعلا در حد پتنت است و بسياري از پتنت‌ها هيچوقت عملي نمي‌شوند. البته ويوو قبلا برخي از پتنت‌هاي خود را عملي کرده و مثلا مي‌توانيم به دوربين موبايل مبتني بر گيمبال اشاره کنيم که اين ايده براي گوشي ويوو X60 پرو مورد استفاده قرار گرفت. بنابراين بايد ببينيم در آينده ويوو براي گوشي‌هاي خود از دوربين پاپ‌آپ چندلايه استفاده خواهد کرد يا نه.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره