برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بازی Resident Evil 4 Remake باید برخی مشکلات شخصیت اَشلی را برطرف کند

منبع
گيم فا
بروزرسانی
بازی Resident Evil 4 Remake باید برخی مشکلات شخصیت اَشلی را برطرف کند

گیم فا/ مدتی است که شایعه‌ی ساخت Resident Evil 4 Remake منتشر شده است. با وجود این‌که از صحت این مساله مطمئن نیستیم، اما امیدواریم که اگر کپ‌کام (Capcom) قصد ساخت این عنوان را دارد، به برخی از ایرادات مربوط به شخصیت اشلی گراهام (Ashley Graham) نیز رسیدگی کند.

از زمان انتشار Resident Evil 4 تا به امروز، این بازی با تحسین همگانی منتقدین و بازی‌بازان مواجه شده و عده‌ی زیادی از این اثر به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ یاد می‌کنند. فضای غم انگیز، دیالوگ‌های پر از اغراق و سیستم مبارزه‌ی اعتیاد آور این بازی دست به دست هم داده و یکی از کلاسیک‌های صنعت بازی را ایجاد کرده‌اند. در نتیجه بال و پر یافتن شایعات پیرامون ریمیک محبوب‌ترین نسخه‌‌ی مجموعه‌ی Resident Evil دور از انتظار نیست.

همان طور که در ساخت دیگر ریمیک‌ها رایج است، هم‌اکنون استودیوی‌ کپ‌کام این فرصت را دارد تا با اعمال تغییرات در نسخه‌ی اصلی بازی، آن را برای عرضه در جامعه‌ی مدرن و بر اساس حساسیت‌های مردم در این جامعه به روزرسانی و آماده نماید و هیچ بخشی در نسخه‌ی اصلی Resident Evil 4 به اندازه‌ی اشلی گراهام نیاز به تغییر ندارد.

نجات دادن اشلی بخش قابل توجهی از ماموریت‌های Resident Evil 4 را به خود اختصاص داده است. اشلی به علت این‌که دختر رییس جمهور آمریکا محسوب می‌شود، دزدیده شده و پس از این‌که لئون (Leon) او را نجات می‌دهد، باقی بازی به روایت ماجرای‌ فرار این دو از لس ایلومینادوس (Los Iluminados) می‌پردازد.

به طور کلی، هر جا که سخن از ماموریت اسکورت است، نام اشلی مزاحم و پر سر و صدا می‌درخشد! با وجود این‌که شاید حذف کردن این شخصیت از نسخه‌ی دوباره‌ سازی شده‌ی Resident Evil 4 کار درستی نباشد، ولی بد نیست که شرکت کپ‌کام تغییراتی را برای این کاراکتر در نظر بگیرد.

تغییر شخصیت و رفتار اشلی در Resident Evil 4 Remake

متاسفانه برای هر کسی که بازی Resident Evil 4 را تجربه کرده است، جیغ و فریاد‌های بی‌پایان اشلی می‌تواند به مرور زمان آزار دهنده شود. تنفری که طرفداران این بازی نسبت به اشلی پیدا کرده‌اند به حدی رسیده است که باعث شده تا نالیدن و شکایت از این شخصیت به یک سوژه و میم تبدیل شود.

بعید نیست که خصلت همیشه‌ در حال جیغ و فریاد بودن اشلی برگرفته از شخصیت ویلی اسکات (Willie Scott) در Indiana Jones and the Temple of Doom بوده باشد. همچنین عده‌ی زیادی بر این باورند که طبق رفتاری که اشلی از خود نشان می‌دهد، باید در سنین نوجوانی قرار داشته باشد، اما مشکل اینجاست که اشلی به هنگام وقوع داستان Resident Evil 4 بیست سال سن دارد.

اقدام به تغییر شخصیت اشلی به طوری که رفتار او با سن و سالش هم‌خوانی داشته باشد، می‌تواند قدم مثبتی در توسعه‌ی این عنوان محسوب شده و بازخورد خوبی را به همراه داشته باشد. مسلماً نقش اشلی گراهام در Resident Evil 4 به اندازه‌ی کافی تاثیر گذار و به یاد ماندنی بوده که باعث شود عده‌ی زیادی به کاز‌پلی کردن این کاراکتر روی بیاورند، ولی این تاثیر لزوماً در جهت مثبت نبوده است.

اگر Resident Evil 4 Remake به شخصیت این کاراکتر عمق بیشتری داده و او را به داستان مجموعه‌ی Resident Evil مرتبط‌تر کند، جای شکی نیست که اثرگذاری وی در این نسخه‌، از نسخه‌ی اصلی و قدیمی این بازی نیز بیشتر خواهد بود.

نیاز دائمی اشلی به نجات یافتن

با وجود این‌که آزار دهنده‌تر از ماموریت‌های اسکورت اشلی گراهام نیز در دیگر بازی‌ها دیده شده‌ است، ولی بدون شک مبارزات Resident Evil 4 که در آن‌ها اشلی لئون را همراهی می‌کند، به جای این‌که یک تجربه‌ی لذت بخش را برای بازی‌بازان فراهم کند، نقش کار اضافی و آزار دهنده را بر عهده دارد. از آن‌جایی که او هیچ راه و سلاحی برای دفاع از خود ندارد، لئون به اجبار باید او را تا زمانی که مبارزه با دشمنان ادامه دارد، پنهان کند.

بد نیست به این نکته نیز توجه داشته باشیم که ضعف و بی‌دفاعی اشلی بخشی از طرح داستانی بازی به شمار می‌آید، چراکه اگر او توان مراقبت کردن از خود را داشت، دیگر ربوده نمی‌شد. با این وجود، راه‌های دیگری هم برای کمک به شخصیت اشلی گراهام وجود دارد؛ راه‌هایی که اشلی به کمک آن‌ها دیگر نیازی به پنهان شدن در تک‌تک مراحل بازی را نخواهد داشت.

داستان Resident Evil 4 نجات اشلی را به تصویر می‌کشد، پس آسیب پذیر بودن این شخصیت یکی از ارکان اصلی بازی به شمار می‌آید،‌ اما شاید بد نباشد تا به اشلی این قابلیت داده شود که اگر دشمن به او رسید، به جای این‌که بلافاصله نیاز به نجات داشته باشد، بتواند دفعات محدودی را از دست دشمن فرار کند.

علاوه بر این، او می‌تواند همانند کاراکتر Elizabeth در BioShock Infinite با پیدا کردن مهمات در حین مبارزات به لئون کمک کند. اگر کپ‌کام به این شخصیت وظیفه‌ی خاصی را محول کرده و او در هنگام مبارزات به لئون کمک برساند، این کمپانی به سادگی می‌تواند این کاراکتر را به عنصری دوست‌داشتنی در مجموعه‌ی Resident Evil تبدیل نماید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره