برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هدست واقعیت افزوده‌ اپل احتمالاً از تراشه M1 و نمایشگر میکرو OLED بهره خواهد برد

منبع
زوميت
بروزرسانی
هدست واقعیت افزوده‌ اپل احتمالاً از تراشه M1 و نمایشگر میکرو OLED بهره خواهد برد

زومیت/ بر‌ اساس شایعه‌ای جدید، هدست واقعیت افزوده‌ی اپل با پردزانده‌ی M1 و نمایشگر میکرو اولد عرضه خواهد شد.
   
گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل در هدست واقعیت افزوده‌ی خود احتمالاً از تراشه‌ی M1 و صفحه‌نمایش میکرو اولد بهره خواهد گرفت و در این شرایط هدست هولوگرام سامسونگ با چالش‌هایی مواجه خواهد شد.

به گزارش اپل‌اینسایدر، همان‌طور که منابع زنجیره‌ی تأمین‌کننده‌ی اپل ادعا می‌کنند، این شرکت در‌ حال ورود به دور دوم آزمایش‌های پیش‌تولید هدست واقعیت افزوده‌ی خود است. اکنون گزارشی جدید، جزئیاتی از سخت‌افزار این محصول را ارائه می‌دهد.

خبر بزرگ، شایعه‌ی استفاده از تراشه‌ی M1 در هدست واقعیت افزوده‌ی اپل است. این گزارش جدید همچنین با گزارش‌های قبلی مبنی‌بر استفاده از نمایشگر میکرو اولد در این هدست مطابقت دارد.

بر‌ اساس اعلام ET News کره، سامسونگ اکنون در‌ حال تصمیم‌گیری در‌ مورد تاریخ عرضه‌ی اولین هدست هولوگرام خود است. طبق گزارش‌های قبلی، این شرکت همچنین یک گروه کاری تشکیل داده است که با تمرکز بیشتر و با همکاری مایکروسافت، روی توسعه‌ی هدست‌های واقعیت افزوده کار می‌کنند.

یکی از مقامات ناشناس در گفت‌وگو با نشریه‌ی ET News گفت:

انتظار می‌رود بازار دستگاه‌های متاورس با نرخ سالانه‌ی ۸۰ درصد رشد کند و پس از گوشی‌های هوشمند به‌عنوان بازاری جدید ظهور کند.

گفته می‌شود هدست واقعیت افزوده‌ی سامسونگ از فناوری هولوگرام استفاده خواهد کرد. این هدست طی یک دوره‌ی طولانی توسط مؤسسه‌ی فناوری پیشرفته‌ی سامسونگ و با همکاری شرکت آمریکایی دیجی‌لنز (DigiLens) توسعه داده شده است.

بر‌ اساس اعلام ET News، هدست سامسونگ از تراشه‌ی اگزینوس بهره خواهد برد و غول فناوری کره‌ی جنوبی از سیستم‌عامل اندروید در این محصول استفاده خواهد کرد. هدست‌های مایکروسافت که با همکاری سامسونگ ساخته شده‌اند نیز از فناوری هولوگرام بهره خواهند برد.

تاکنون بارها پیش‌بینی شده است که اپل اولین هدست واقعیت افزوده‌ی خود را اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد، اما ظاهراً با توجه به مشکلاتی که در روند ساخت این محصول به‌وجود آمده است، شاید عرضه‌ی آن به سال ۲۰۲۳ موکول شود.

به‌تازگی گزارش شده که گوگل نیز در‌ کنار اپل، سامسونگ، مایکروسافت و متا در‌ حال کار روی یک هدست واقعیت افزوده/مجازی است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره