برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

متا سه استودیوی بازی‌سازی را خرید

منبع
گيم فا
بروزرسانی
متا سه استودیوی بازی‌سازی را خرید

گیم فا/ با اعلام رسمی متا (Meta)، این شرکت سه استودیوی بازی‌سازی را خریداری کرده است که استودیوی سازنده‌ی دو عنوان Iron Man VR و Resident Evil 4 VR را نیز شامل می‌شود.

این شرکت طی رویداد Meta Connect 2022 اعلام کرد که سه استودیوی کموفلاژ (Camouflaj)، آرماچر (Armature) و توییستد پیکسل (Twisted Pixel) را به خدمت خود درآورده است. رایان پِیتون (Ryan Payton)، تهیه‌کننده‌ی Metal Gear Solid و کارگردان ایده‌پرداز Halo، استودیوی کموفلاژ را در شهر سیاتل تأسیس کرده است. از بازی‌های این استودیو می‌توان به Republique و Iron Man VR اشاره کرد. بازی Iron Man VR در ژوئیه 2020 برای هدست پلی استیشن وی آر منتشر شده بود و اکنون، در تاریخ 3 نوامبر (12 آبان) به متا کوئست 2 می‌آید.

برخی از سازندگان مجموعه‌ی Metroid Prime نیز استودیوی آرماچر را در تگزاس تأسیس کردند و بازی‌های Resident Evil 4 VR، Where the Heart Leads و Ark: Genesis Part 1 را ساختند. این استودیو سابقه‌ی همکاری در ساخت مجموعه‌های Metal Gear Solid ،Batman: Arkham ،Injustice ،Borderlands و بازی Fortnite را نیز در کارنامه دارد.

دیگر استودیوی این فهرست که توییستد پیکسل نام دارد هم در تگزاس واقع شده است. از عناوین این استودیو می‌توان The Maw ،‘Splosion Man، Wilson’s Heart و Path of the Warrior را نام برد.

شرکت متا در رابطه با خریدهای جدید خود گفت: «مدتی طول می‌کشد تا از عناوین در دست ساخت این استودیوها رونمایی کنیم، اما برای همکاری و پشتیبانی از این بازی‌سازان مشتاقیم، زیرا آن‌ها عناوینی بلندپروازانه و پیشگام را برای واقعیت مجازی خلق می‌کنند.»

همچنین، شرکت مایکروسافت خبر اضافه شدن بستر ابری ایکس باکس (Xbox Cloud Gaming) به متا کوئست را طی رویداد مذکور اعلام نمود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم