برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پردازنده دایمنسیتی 9300 امسال برای رقابت با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از راه می‌رسد

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
پردازنده دایمنسیتی 9300 امسال برای رقابت با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از راه می‌رسد

شهر سخت افزار/ مدیاتک در حال توسعه تراشه Dimensity 9300 با استفاده از فناوری ساخت بهبود یافته N4P است تا با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام رقابت کند. برهمین اساس، پیش‌بینی شده که دایمنسیتی 9300 شاهد بهبود عملکرد چشم‌گیر نسبت به نسل قبل و بهینه‌سازی‌هایی برای افزایش بهره‌وری باشد.

طبق تازه‌ترین گزارش‌های Digital Chat Station، پردازنده پرچمدار بعدی مدیاتک دایمنسیتی 9300 نامیده شده و قرار است با استفاده از فناوری ساخت N4P شرکت TSMC تولید شود.



انتظار می‌رود که این تراشه قدرتمند جدید توسط Vivo و MediaTek به طور مشترک تولید شده و ابتدا در محصولاتی چون گوشی Vivo X100 از راه برسد.

بهبود عملکرد Dimensity 9300 با فناوری ساخت بهبود یافته
فرایند ساخت N4P مورد استفاده در تراشه‌های Dimensity 9300 نوید بهبود عملکرد قابل توجهی را نسبت به فناوری ساخت ۵ نانومتری (N5) می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توان به ادعای افزایش ۱۱ درصدی عملکرد در مقایسه با فناوری ساخت ۵ نانومتری و افزایش ۶ درصدی نسبت به فناوری ساخت ۴ نانومتری (N4) اصلی اشاره کرد.



البته گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد فناوری ساخت N4P منجر به بهبود ۲۲ درصدی در میزان بهره‌وری توان و همچنین افزایش ۶ درصدی چگالی ترانزیستورها نیز شده است.

این تغییرات و پیشرفت‌ها باعث خواهد شد که تراشه دیمنسیتی 9300 به یکی از بازیگران اصلی در بازار SoC موبایل تبدیل شود.

این تراشه با پیکربندی سه‌بخشی هسته‌های تولید خواهد شد و احتمالاً قدرتمندترین هسته آن یک Cortex-X4 خواهد بود. هسته‌های میانی نیز احتمالاً Cortex-A715 و هسته‌های کم‌مصرف و عملکرد ضعیف‌تر نیز احتمالاً Cortec-A515 هستند.



این نوع طراحی پردازش کارآمد و بهینه بارهای کاری مختلف را امکان‌پذیر می‌کند و در عین حال تجربه‌ای روان برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

تراشه Dimensity 9300 قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ معرفی شده و با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام (که احتمالاً در همان بازه زمانی معرفی می‌شود) رقابت شدیدی داشته باشد.

این رقابت نوید آن را می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه گوشی‌های قدرتمندی هستیم که به این دو تراشه مجهز شده و بهبود عملکرد و همچنین بهینه‌سازی‌های قابل توجهی بر روی آن صورت گرفته است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره