برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

زیورآلات هوشمند چطور به تناسب اندام و سلامت ما کمک می‌کنند؟

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
زیورآلات هوشمند چطور به تناسب اندام و سلامت ما کمک می‌کنند؟

مجله دیجی کالا/ زیورآلات و جواهرات هوشمند ایده‌هایی جذاب در دنیای مدرن تکنولوژی هستند که نه‌تنها بعد زیبایی فرد را اغنا می‌کنند بلکه به شما در حفظ تناسب اندام یا افزایش ایمنی هم کمک می‌کنند. به طور کلی زیورآلات هوشمند شامل انواع حلقه‌ها، انگشترها، آویزها، دستبندها، النگوها و مواردی از این دست است. جالب است بدانید که برخی از این کالاهای هوشمند حتی از فلزات گران‌بها و سنگ‌های نیمه قیمتی ساخته می‌شوند که مسلما جذابیت آن‌ها را بالاتر خواهد برد.

زیورآلات هوشمند چه کارهایی می‌کنند؟
جواهرات یا زیورآلات هوشمند جزو گجت‌های پوشیدنی دسته‌بندی می‌شوند که ظرافت جواهرات سنتی را با عملکرد یک دستگاه هوشمند ترکیب کرده‌اند. این دسته از کالاهای هوشمند در اشکال مختلفی مانند دستبند، گردنبند، گوشواره و غیره وجود دارند و می‌توانند عملکردهای مختلفی از جمله ردیابی تناسب اندام، خواب، اعلان‌ها و حتی پرداخت‌ها را انجام دهند.

این نوع از زیورآلات با اتصال به تلفن هوشمند از طریق بلوتوث پشتیبانی می‌شوند و پس از اتصال به گوشی، حسگرهای این محصول برای ردیابی حرکات شما فعال شده و داده‌ها را به تلفن هوشمند ارسال می‌کند. به طور کلی حسگرهای مختلفی بر روی این سیستم‌های هوشمند وجود دارند که بسته به مدل و برند شامل سنسور ضربان قلب (نوری یا مادون قرمز)، شتاب سنج ۳ محوره برای پایش دقیقتر اطلاعات حرکتی مانند دویدن، ژیروسکوپ برای تشخیص حرکت و همچنین سنسور پایش اکسیژن خون و سنسور دمای بدن می‌شود. درواقع عملکرد این نوع از زیورآلات کاملا شبیه به ساعت‌های هوشمند است و اطلاعات مانیتور شده در برنامه‌ی مخصوص نصب شده بر روی گوشی قابل بررسی است.


مزیت استفاده از زیورآلات هوشمند چیست؟

در حالت کلی مهم‌ترین مزیتی که می‌توان برای این نوع زیورآلات نام برد این است که به کمک این نوع کالاها همچون ساعت‌های هوشمند می‌توانید عملکردهای مختلف را بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی هوشمند از کیف انجام دهید. این موارد می‌تواند شامل سایلنت کردن گوشی در حال زنگ خوردن، پرداخت بلیط مترو و وسایل نقلیه‌ی عمومی (البته نه در ایران)، کنترل دوربین گوشی، ارسال پیام کمک در شرایط اضطراری و مواردی از این دست باشد.

از طرفی این نوع زیورآلات از جمله انگشتر هوشمند به گونه‌ای طراحی می‌شوند که مد روز باشند و علاوه بر زیبایی از متریالی سبک و با کاربری راحت ساخته شده‌اند. با کمک زیورآلات هوشمند می‌توانید برنامه‌های تناسب اندام خود را پایش کنید و آگاهی دقیق و صحیحی در مورد سطح سلامت و تناسب اندام خود به دست آورید. همچنین می‌توانید اعلان‌های گوشی را روی انگشتر یا دستبند خود دریافت کنید و بدون نیاز به بیرون آوردن تلفن ارتباط‌تان را حفظ کنید.

زیورآلات هوشمند با اتصال به تلفن هوشمند از طریق بلوتوث پشتیبانی می‌شوند و پس از اتصال به آن، حسگرهای این محصول برای ردیابی حرکات شما فعال شده و داده‌ها را به تلفن هوشمند ارسال می‌کند.

معرفی و مقایسه‌ی محبوب‌ترین زیورآلات هوشمند
اگرچه چند سالی بیشتر نیست که جواهرات هوشمند پای خود را به عرصه‌ی مد و فناوری باز کرده‌اند اما در این میان هر شرکتی نتوانسته است رضایت کاربران خود را به دست آورد. با توجه به همین مساله هم تنها چند نمونه از زیورآلات بازار با استقبال عمومی مواجه شده‌اند که در این بخش همه‌ی آن‌ها را بررسی و مقایسه می‌کنیم.

۱. حلقه‌ی اورا (Oura Ring)

حلقه اورا یک حلقه‌ی هوشمند است که برای ردیابی تناسب اندام با ۷ سنسور بسیار دقیق، تشخیص دمای بدن و الگوهای خواب طراحی شده است. این نوع انگشتر اسمارت از حسگرهای پیشرفته‌ای برای ردیابی حرکات شما استفاده می‌کند و می‌تواند بینش و اطلاعات دقیقی در مورد سلامت و تناسب اندام، به شما ارائه کند. لازم به ذکر است که این نوع از حلقه‌ها از مواد باکیفیت ساخته شده و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که استفاده از آن در تمام طول روز راحت باشد.

مزایا
دارای پایشگر خواب و تناسب اندام
دارای سنسور ضربان قلب و پایش اکسیژن خون
زیبایی و استفاده از متریال سبک
شارژدهی ۴ الی ۷ روزه

۲. حلقه‌ی محرک (Motiv Ring)
حلقه‌ی محرک یا موتیو رینگ یک نمونه‌ی دیگر از حلقه‌های هوشمند است که برای ردیابی تناسب اندام طراحی شده است. این نوع سیستم زیبا از حسگرهای پیشرفته‌ای برای ردیابی حرکات استفاده می‌کند و همچون مدل قبلی می‌تواند اطلاعات مربوط به تناسب اندام را به گوشی شما مخابره کند. این انگشتر از مواد بادوامی ساخته شده و استفاده از آن در تمام طول روز راحت است.

مزایا
قابلیت ارسال اعلان از صدها برنامه
پایش تناسب اندام و ضربان قلب
طراحی زیبا با مواد پیشرفته

معایب
بدون پایشگر خواب یا آلارم بی‌صدا برای بیدار شدن به شکل آرام

۳. برگ بلابیت (Bellabeat Leaf Urban)

برگ هوشمند بلابیت نوعی کالای همه کاره است که می‌تواند به عنوان دستبند، آویز، گیره، یا سنجاق سینه برای ردیابی تناسب اندام و رفاه در زمان انجام کارها به کار آیند. جواهر طراحی شده توسط این شرکت مقاوم در برابر آب و سازگار با محیط زیست است، همچنین بدنه‌ی برگی شکل آن از کامپوزیت چوب بازیافتی ساخته شده است که ظاهر سنگی شکل را به خوبی تقلید می‌کند. این نوع جواهر برگی از حسگرهای پیشرفته‌ای برای ردیابی حرکات شما استفاده می‌کند و عملا پایش‌‌گر تناسب اندام به حساب می‌آید.

زیورآلاتی که قابلیت ارسال پیام SOS یا درخواست کمک را دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ امنیت فرد به شمار می‌روند.
این گجت پوشیدنی کوچک می‌تواند به شکل خودکار کیفیت خواب شما را پایش کند و در کنار آن دارای دقیقه‌شمار، شمارنده‌ی میزان کالری‌سوزی، قابلیت اندازه‌گیری مسافت طی شده و مدت زمان خواب است . این نوع جواهر زیبا حتی دارای پایش‌گر پریود و باروری برای علاقه‌مندان است.

مزایا
طراحی همه کاره
ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست
پایش‌گر تناسب اندام و خواب

معایب
بدون هیچ اعلانی باتری آن به پایان می‌رسد بنابراین باید هر شش ماه یک‌بار قبل از چنین اتفاقی باتری دستگاه را تعویض کنید.

سخن پایانی
همانطور که در این نوشتار مطالعه کردید، زیورآلات هوشمند طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و مزایایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند درست مانند یک ساعت یا مچ‌بند هوشمند تأثیر مثبتی بر زندگی روزمره شما بگذارد. این دستگاه‌ها می‌توانند از ردیابی تناسب اندام گرفته تا ارتباطات را پوشش دهند و راهی راحت و شیک برای ارتباط و انجام کارها به شکلی ساده‌تر باشند. البته لازم به ذکر است که زیورآلاتی که قابلیت ارسال پیام SOS یا درخواست کمک را دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ امنیت فرد هم به شمار می‌روند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره