برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

آخر هفته چی بازی کنیم؟

منبع
زومجي
بروزرسانی
آخر هفته چی بازی کنیم؟

زومجی/ با قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم در خدمت شما هستیم و این هفته، با توجه به نزدیک شدن به انتشار بازی دیابلو ۴، سراغ دو اثری رفته‌ایم که می‌توانید در زمان باقی‌مانده تا انتشار بازی، سراغ آن‌ها بروید و مخصوصا اگر در گذشته تجربه‌ای از این سبک بازی‌ها نداشته‌اید، خودتان را آماده بازی کنید. پس همراه معرفی بازی‌ها باشید:

بازی Diablo 3

کمی بیش‌تر از دو هفته تا انتشار بازی Diablo 4 باقی مانده است و با توجه به اینکه بلیزارد در بازی‌های اخیرش کمی از آن بلیزارد قدیمی و دوست‌داشتنی فاصله گرفته، این بازی فرصتی است تا دوباره شاهد برگشت این شرکت محبوب به اوج باشیم.

بازی‌های قبلی دیابلو (به استثنا نسخه موبایل آن) همگی آثار موفق و ارزشمندی بودند و معمولا هم فاصله زیادی بین انتشار آن‌ها وجود داشت که همین هم یکی از عواملی است که دیابلو را به مجموعه‌ای خاص تبدیل کرده است. پس از گذشت ۱۱ سال از دیابلو ۳، حال قرار است نسخه‌ای جدید از این مجموعه داشته باشیم و خب چه چیزی بهتر از تجربه اثری که بازی، از حیث داستانی دنباله آن به حساب می‌آید. 

وقایع Diablo 4 قرار است ۳۰ سال پس از اتفاقات بسته Reaper of Souls دیابلو ۳ رخ بدهد و خب اگر با اطلاع از داستان نسخه قبلی به سراغش بروید، قطعا می‌توانید لذت بیش‌تری از بازی ببرید. ساخت بازی دیابلو ۳، از سال ۲۰۰۱ آغاز شد و در سال ۲۰۰۸ بود که برای اولین بار شاهد رونمایی رسمی از این بازی بودیم. طراح ارشد بازی، جی ویلسون است که پیش از این تاریخ سابقه کار روی بازی‌هایی چون Company of Heroes را در استودیو رلیک داشت و طراح ارشد جهان بازی هم لئونارد بویارسکی، یکی از ۶ خالق نسخه اول فال‌اوت بود.

یکی از نکات جالب در رابطه با بازی، این بود که در طی مراحل ساخت، چندین بار فضاسازی کلی آن تغییر کرد و خب همین مورد، در نهایت به عاملی تبدیل شد که برخی از گیمر‌ها موافق آن بودند و برخی هم خیر. 

دلیل اصلی این امر، این است که هرچند دیابلو ۳ کماکان اثری با فضاسازی تاریک و مرموز در مقایسه با خیلی از بازی‌ها به‌حساب می‌آید، ولی از این حیث در مقایسه با نسخه‌های قبلی، به مراتب حالت ملایم‌تری دارد و خب برخی از طرفداران قدیمی مجموعه، اعتقاد داشتند که فضاسازی بازی حس و حال دیابلو را ندارد. شاید به همین دلیل هم بود که سازندگان اعلام کردند نسخه چهارم قرار است از حیث اتمسفر، بیش‌تر شبیه به نسخه‌های ۲ و قبل از آن باشد تا نسخه سوم.

مورد دیگری که حاشیه‌های زیادی برای دیابلو ۳ داشت، الزام آن به همیشه آنلاین بودن گیمر، حتی در بخش تک‌نفره، بود که در زمان عرضه مشکلات زیادی هم به‌وجود آورد و برخی از گیمر‌ها به همین دلیل تجربه چندان مناسبی در بازی نداشتند. 

اما با‌وجود این حاشیه‌ها، دیابلو ۳ کماکان یک اثر اکشن نقش آفرینی هک اند اسلش واقعا جذاب و اعتیادآور است. داستان بازی ۲۰ سال پس از وقایع نسخه دوم دنبال می‌شود و بازیکنان، باید یک بار دیگر به نبرد با نیرو‌های اهریمنی بروند. با اینکه داستان فانتزی جذاب همیشه یکی از ویژگی‌های مثبت مجموعه دیابلو بوده است و این در رابطه با نسخه سوم هم صدق می‌کند، ولی بیش از هر چیزی این گیم‌پلی درگیر‌کننده بازی است که مخاطب را غرق در تجربه این اثر خواهد کرد. 


در دیابلو ۳ انواع و اقسام ماموریت‌ها پیش‌روی گیمر است و جدا از این‌ها، گشتن در جهان بازی که ممکن است با پیدا کردن لوت ارزشمندی همراه باشد، هیچوقت تکراری نمی‌شود. گیمر‌ها می‌توانند بازی را همراه با یکدیگر به شکل Co-Op هم تجربه کنند و هنوز هم با گذشت سال‌های نسبتا زیاد از انتشار بازی، می‌توان ساعت‌های طولانی از تجربه دیابلو ۳ لذت برد.

پیشنهاد می‌کنم مخصوصا اگر تا به امروز به‌سراغ این مجموعه نرفته‌اید و دوست دارید نسخه جدید آن را بازی کنید، در این زمان باقی‌مانده به سراغ نسخه سوم یا حتی نسخه بهبود‌یافته قسمت دوم بروید و با یادگیری کلیت تجربه دیابلو، آماده دیابلو ۴ شوید. 

بازی Minecraft Dungeons

خب پس از یک تجربه کاملا جدی در سبک اکشن هک اند اسلش، سراغ اثری با جدیت کم‌تر در این سبک برویم و چه چیزی بهتر از یک بازی مرتبط با ماینکرفت؟ Minecraft Dungeons قطعا تجربه بی‌نقصی نیست و نمی‌توان آن را با آثاری چون دیابلو از حیث کیفیت مقایسه کرد. با این حال تجربه کلی بازی مفرح و سرگرم‌کننده است و مخصوصا بازی کردنش همراه با دوستان، می‌تواند اوقات خوبی را رقم بزند. 

Minecraft Dungeons در همان جهان فانتزی ماینکرفت جریان دارد. شخصیتی به نام Archie پس از آنکه توسط مردم خودش طرد می‌شود و نمی‌تواند خانه دیگری هم برای خودش پیدا کند، در پی اتفاقی به قدرتی جادویی دست پیدا می‌کند و تبدیل به موجودی خبیث به نام Arch-Illager می‌شود. این موجود تصمیم می‌گیرد تا از تمام کسانی که او را نادیده گرفته‌اند انتقام بگیرد و حال، بازیکنان باید در قالب قهرمان‌هایی به نبرد با این شخصیت بروند. 

در Minecraft Dungeons خبری از کلاس‌های مختلف شخصیتی نیست و بازیکنان می‌توانند هر زره یا سلاحی را که دوست دارند، استفاده کنند. جهان بازی همان حال و هوای آشنای ماینکرفتی را دارد و بسیاری از جنبه‌های مراحل از جمله دشمنان به شکل تصادفی طراحی می‌شوند و همین ارزش تکرار بازی را بیش‌تر می‌کند. 

برای بازی تا به امروز چندین بسته الحاقی هم منتشر شده که هرکدام مراحلی با فضای متفاوت را به آن اضافه می‌کنند. Minecraft Dungeon روی گیم‌پس هم در دسترس است و می‌تواند به عنوان یک تجربه هک اند اسلش ولی با فضای مفرح‌تر، گزینه مناسبی برای تجربه باشد. 

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با ما و کاربرانمان به‌ اشتراک بگذارید. 

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره