برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مادربرد ASRock B550M PRO SE با طراحی سفیدرنگ و جذاب معرفی شد

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
مادربرد ASRock B550M PRO SE با طراحی سفیدرنگ و جذاب معرفی شد

شهر سخت افزار/ طبق گزارش‌های اخیر، شرکت ASRock تصمیم گرفته است اولین مادربرد PCB سفیدرنگ خود را با نام B550M PRO SE و مجهز به سوکت AM4 عرضه کند. در ادامه‌ی این خبر به بررسی مشخصات این مادربرد میان‌رده و جذاب می‌پردازیم. 

شرکت ASRock تم های مختلفی را برای محصولات خود آزمایش کرده است و منحصر به فردترین آنها تاکنون سری LiveMixer بوده که بریده‌ای از رنگ‌های نارنجی و بنفش را روی PCB ترکیب می‌کند. با این وجود کمپانی ASRock هرگز مادربردی با PCB سفیدرنگ نداشته است. اکنون، این شرکت بالاخره تصمیم گرفته است اولین مادربرد خود را با PCB سفید رنگ عرضه کند.

طبق خبرهای جدید وبسایت WccfTech، مادربرد مورد بحث ASRock B550M PRO SE است که بر پایه سوکت CPU قدیمی AM4 ساخته شده است. این مادربرد دارای یک مدار تامین برق 8 فاز برای CPU است و توسط یک کانکتور 8 پین تغذیه می‌شود. هیت سینک‌ها بسیار جمع‌وجور و ظریف هستند که برای مادربردهای میان رده امری کاملاً منطقی است. چهار اسلات حافظه روی این مادربرد وجود دارد که می‌توانند تا 128 گیگابایت حافظه DDR4 را پشتیبانی کنند.

از نظر ورودی/خروجی، مادربرد ASRock B550M PRO SE دارای دو اسلات PCIe 4.0 x16 و یک اسلات PCIe 3.0 x1 است. دو اسلات M.2 وجود دارد که یکی از آنها Hyper M.2 بوده و از سرعت PCIe Gen 4x4 پشتیبانی می‌کند. اسلات های مربوط به حافظه‌های ذخیره سازی این مادربرد شامل چهار پورت SATA III هستند و همچنین کاربر می‌تواند طیف وسیعی از پورت های USB را در پنل پشتی در اختیار داشته باشد. 

مادربرد مزبور دارای یک جک صوتی 3 کاناله HD به همراه یک پورت ترکیبی PS/2 است. خروجی های HDMI و DP نیز برای کاربرانی که از پردازنده‌های Ryzen با گرافیک مجتمع استفاده می‌کنند، نیز در دسترس هستند.

این شرکت هنوز چنین طرح‌هایی را برای پلتفرم AM5 به کار نبرده است، اما ما انتظار داریم که آنها به شکلی این کار را انجام دهند. همچنین به نظر می‌رسد که این برد برای ساخت‌های سطح ابتدایی که طرح رنگ سفید را هدف قرار می‌دهند، انتخابی عالی باشد. در دسترس بودن و قیمت هنوز تایید نشده است.

نظر شما در مورد مادربرد ASRock B550M PRO ES چیست؟ آیا طراحی این مادربرد را می‌پسندید یا خیر؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره