برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

AMD از خواب بیدار شد؛ استاندارد USB4 بالاخره به مادربردها افزوده می‌شود

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
AMD از خواب بیدار شد؛ استاندارد USB4 بالاخره به مادربردها افزوده می‌شود

شهر سخت افزار/ بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌آید نسل بعدی مادربردهای مجهز به سوکت AM5 با ارتقای اساسی روبرو شده و از استاندارد USB4 پشتیبانی می‌کنند. این در حالی است که اینتل مدت زیادی است که این استاندارد را در اختیار کاربران خود قرار داده است. جزئیات بیشتر را در ادامه این نوشتار بخوانید.

به نظر می‌رسد AMD سرگرم افزودن قابلیت‌های جدید به چیپست مادربردهای مجهز به سوکت AM5 بوده و این خبر تلویحاً توسط دکتر لیزا سو، مدیرعامل AMD نیز تایید شده است.

این در حالی است که AMD در پشتیبانی از فناوری USB4 در مادربردهای AM5 خود بسیار تاخیر داشت و اینتل حدود دو سال است که همزمان با عرضه پردازنده‌های نسل یازدهم این فناوری را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

مدیرعامل AMD در سفر اخیر خود به تایوان با تعدادی از سازندگان مادربرد ملاقات داشته تا آخرین هماهنگی ها را برای افزودن برخی از فناوری‌های جدید به پلتفرم AM5 با کمپانی‌های تایوانی انجام دهد.

در همین رابطه می‌توان Asmedia را یک شرکت معروف تایوانی دانست که انتظار می‌رود که فناوری Thunderbolt 4 را به پلفترم‌های بعدی AMD اضافه کند. این شرکت بسیار جلوتر از رقبای خود بوده در مورد فناوری USB 4 گواهینامه USB-IF Association را دریافت کرده است.

انتظار می رود این شرکت تا سال آینده میلادی تولید انبوه کنترل‌گرهای جدید USB4 را آغاز کند. از قابلیت‌های  فناوری Thunderbolt 4 (USB4) می‌توان به انتقال داده‌ها با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد. تفاوت دیگر به افزایش تعداد پورت‌های USB4 برمی‌گردد.

پشتیبانی مادربردهای AM5 از فناوری USB4 تا سال آینده میلادی اتفاق نخواهد افتاد و انتظار می‌رود این قابلیت در کنار سری پردازنده‌های Ryzen 8000 در اختیار طرفداران تیم قرمز قرار بگیرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره