برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

چرا نگران آینده بازار موبایل هستیم؟

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ مطلب پیش رو در وبسایت زومیت منتشر شده است و بازنشر آن توسط آخرین خبر به معنای تایید یا نقض آن نمی باشد.


از چالش‌های فنی و امنیتی تا احتمال محدود شدن بازار موبایل و حذف فضای رقابتی مشکلاتی است که پروژه‌ بومی‌سازی گوشی‌های هوشمند می‌تواند به وجود بیاورد.

بعد از بومی‌سازی خودرو، لوازم خانگی و... حالا پروژه تولید گوشی بومی هم با جدیت در حال انجام است. شرکت‌های مشارکت‌کننده در این طرح به روش‌های مختلفی این پروژه را آغاز کرده‌اند و با استفاده از امکاناتی که وزارت ارتباطات در اختیارشان قرار داده در حال پیش بردن این طرح هستند تا بتوانند تا پایان امسال یک میلیون دستگاهی را که وعده داده شده، بسازند و به بازار عرضه کنند.

هرچند اساسا مخالفتی با تولید داخلی در هیچ حوزه‌ای وجود ندارد اما زمانی می‌شود از این اقدام حمایت کرد که در گام اول، درباره این که این بومی‌سازی چیست، چطور انجام می‌شود و چه هدفی برای بومی‌سازی کردن وجود دارد، توضیح داده شود و در گام دوم، بومی‌سازی کردن، آن طور که در صنعت خودرو و لوازم خانگی اتفاق افتاد، به قیمت حذف رقبا و از بین بردن بازار رقابتی تمام نشود.

اما متاسفانه هنوز نه پروژه تولید گوشی ایرانی به لحاظ فنی دقیقا توضیح داده شده و نه درباره این که هدف از انجام این کار و صرف هزینه و انرژی برای آن شفاف‌سازی شده است. سوال این است که ضرورت ورود به حوزه تولید گوشی موبایل که یک عرصه تخصصی، هزینه‌بر و پر ریسک محسوب می‌شود چیست؟

سوال دیگر این است که چالش‌های فنی و قانونی مربوط به تولید گوشی چطور رفع شده و با توجه وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران آیا مسائل امنیتی و فنی این گوشی‌ها را تهدید می‌کند؟

ما در این قسمت درباره این موضوعات و بسیاری از مسائل دیگری که در پروژه بومی‌سازی گوشی‌های هوشمند گفت‌وگو کرده‌ایم. از زوایای مختلف فنی، امنیتی، اقتصادی و... به این پروژه پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم که توضیح بدهیم چرا نگران بومی‌سازی گوشی‌های موبایل هستیم و چه احتمالاتی را پیش روی بازار موبایل کشور می‌بینیم.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره