برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

وقتی ویندوز ۱۱ بلای جان گیمرها می‌شود!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
وقتی ویندوز ۱۱ بلای جان گیمرها می‌شود!

شهر سخت افزار/ سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ باز هم بلای جان گیمرها شده و این بار با نمایش نوتیفیکیشن‌های مربوط به استفاده از موتور جستجوی Bing هنگام انجام بازی‌های مختلف و اشغال بخش قابل توجهی از صفحه‌نمایش، باعث ناراحتی آن‌ها شده است. نکته جالب آن است که این اعلان حتی در زمان استفاده از مرورگرهایی دیگری به غیر از Edge نیز نمایش داده می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت کاربران از ویندوز ۱۱ به نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم‌عامل یا حتی سیستم‌عامل‌های دیگری همچون لینوکس، عدم کنترل کامل سیستم توسط کاربر است. در ویندوز ۱۱ شما کنترل زیادی بر روی ویژگی‌های سیستم‌عامل مانند آپدیت، آنتی‌ویروس Windows defender، نمایش اعلان‌ها و مواردی از این دست ندارید.

به گزارش Guru3d، حالا یک مشکل دیگر به این لیست اضافه شده است، نمایش بدون اجازه نوتیفیکیشن تبلیغ موتور جستجوی بینگ هنگامی که در حال انجام بازی یا کار مهمی هستید.

نوتیفیکیشن‌های موتور جستجوی Bing بلای جان گیمرها شدند
تازه‌ترین دردسر این سیستم‌عامل منتشر شده توسط مایکروسافت، نمایش مکرر نوتیفیکیشن‌های مربوط به انتخاب موتور جستجوی Bing به عنوان موتور پیش‌فرض است، حتی زمانی که شما از مرورگر اینترنتی Edge استفاده نمی‌کنید.



این نوتیفیکیشن‌های ناگهانی حالا بلای جان کاربران این سیستم‌عامل به ویژه گیمرها شده، چرا که ممکن است هنگام بازی ظاهر شده و ضمن حواس پرتی شما بخش قابل توجهی از صفحه نمایشگر را هم اشغال کند.

برخلاف نوتیفیکیشن‌های استاندارد ویندوز ۱۱، درخواست مربوط به نمایش این اعلان در سیستم پیشنهادی معمول سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ ادغام نشده است. بررسی‌های انجام شده توسط کاربران نشان می‌دهد که اعلان‌های دردسرساز موتور جستجوی Bing به طور خاص در آدرس c:\windows\temp\mubstemp قرار گرفته و احراز هویت دیجیتال مایکروسافت را به همراه دارد.



پلتفرم‌های آنلاینی همچون Reddit پر شده‌اند از بحث‌هایی مرتبط با این موضوع و به نظر می‌رسد که اولین شکایت‌های کاربران در رابطه با اعلان دردسرساز موتور جستجوی Bing به دو ماه قبل بازمی‌گردد.


تام وارن (Tom Warren)، یکی از نویسندگان وب‌سایت شناخته شده دنیای فناوری به نام The Verge، اخیراً گزارشی در رابطه با نوتیفیکیشن ناگهانی موتور جستجوی بینگ هنگام بازی منتشر کرده و آن را یک پاپ‌آپ شبیه به بدافزار توصیف کرده است. وی در گزارش خود توضیح داد که این نوتیفیکیشن در حالی رخ داده که وی تنها از مرورگر گوگل کروم استفاده کرده و در حال انجام یک بازی آنلاین بوده است.



وی در بخشی از گزارش خود توضیح می‌دهد:

این نوتیفیکیشن‌ها نسبت به هشدارهای معمولی ویندوز ۱۱ متفاوت هستند، در واقع یک فایل اجرایی محسوب می‌شوند که در فهرست اعلان‌های قرار نداشته و به صورت دیجیتالی توسط مایکروسافت تأیید شده‌اند. گرچه نمایش ناگهانی چنین اعلانی با مقررات قانونی مطابقت دارد، اما سؤالاتی را در رابطه با میزان جمع‌آوری داده‌ها و بررسی دقیق مایکروسافت به همراه خواهد داشت که حتی دربرگیرنده تعامل کاربران در مرورگرهای رقیب است.

البته مایکروسافت نسبت به این گزارش واکنش نشان داده و اعلام کرد که از نگرانی کاربران و دردسرهای ایجاد شده به واسطه این نوتیفیکیشن آگاه بوده و استقرار و نمایش این اعلان خاص را متوقف کرده است.

در صورتی که با این نوتیفیکیشن دردسرساز مواجه شده‌اید، تجربه خود را با تیم شهر سخت‌افزار در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره