برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گیمر ایرانی قهرمان مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیک شد

منبع
اعتماد
بروزرسانی
گیمر ایرانی قهرمان مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیک شد

اعتماد/ دیدار پایانی مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیک بین «حسن پاجانی» از ایران و «سوباسا ایهاری» حریف ژاپنی به میزبانی رومانی برگزار شد که طی آن ملی‌پوش ایران به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

حریف ژاپنی یکی از عنوان‌دارهای مسابقات محسوب می‌شد که در سال ۲۰۱۸ مقام اول PES League و مقام سوم مسابقات آزاد جهانی فوتبال ۲۰۲۲ و مقام سوم مسابقات آزاد جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را در کارنامه داشت. نکته جالب اینکه ژاپنی‌ها سازنده و مالک این بازی و دستگاه‌ها هستند. اما نماینده کشورمان موفق شد رقیب ژاپنی را با  دو گل مقهور کند. 

این سومین قهرمانی حسین پاجانی در جهان بود. او پیش از این مدال طلای مسابقات جهانی کره جنوبی در سال ۱۳۹۸ و مسابقات جهانی ترکیه در سال ۱۴۰۱ را نیز از آن خود کرده بود. مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیک جهان با حضور ۱۱۱ کشور در ۵ رشته به میزبانی شهر رومانی برگزار شد و در  رشته Efootball  ۲۰۲۳ که ۹۷ نفر از ۹۷ کشور حضور داشتند حسن پاجانی بدون باخت به مدال طلا و عنوان  قهرمانی  رسید.

حسن پاجانی، قهرمان جهان در خصوص حضور در این بازی‌ها به خبرنگار «اعتماد» گفت: این مسابقات جهانی iesf بود که در کشور رومانی برگزار شد و من هم به عنوان یکی از اعضای تیم ملی فدراسیون ورزش‌های همگانی در این مسابقات شرکت کردم. البته قبل از حضور در این بازی‌ها در انتخابی تیم ملی که در مشهد برگزار شد، توانستم نفر اول شوم.  پاجانی در خصوص مدال‌هایی که تا حالا در این رشته برای کشورمان به دست آورده به خبرنگار «اعتماد» گفت: در سال ۲۰۱۸ مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا و در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ هم مثل امسال به مدال  طلایی مسابقات  جهانی دست  یافتم.

پاجانی افزود: من‌از ‌بچگی‌ به این رشته علاقه ‌داشتم و خوشحالم شرایط برای این رشته در کشورمان روز به روز بهتر می‌شود که باید از آقای شاورانی، رییس انجمن ورزش‌های الکترونیک هم ‌تشکر‌ کنم. به همراه من ارشیا افکاری هم در مسابقات tekken7 شرکت کرد و در جمع ۱۶ تیم پایانی قرار گرفت که ‌متاسفانه به حریف پاکستانی ‌خود که قهرمان ‌جهان است با نتیجه نزدیک دو  بر یک شکست خورد‌  و حذف  شد. 

از پاجانی پرسیدیم در فوتبال طرفدار چه تیمی است و دوست دارد مقابل کدام چهره روزی بازی کند؟ وی پاسخ داد: پرسپولیسی هستم و بین هم‌تیمی‌ها با رضا نوبخت هم‌تیمی خودم دوست دارم بازی کنم و بین چهره‌ها با علی دایی.‌

وی درباره پاداشی که برای قهرمانی در این مسابقات گرفته و همچنین‌ پاداشی که از ورزش همگانی کشورمان می‌گیرد، افزود: 10 هزار دلار پاداش قهرمان این مسابقات بود. او افزود: هنوز ‌به ایران نیامدم‌ تا ‌پاداش به من بدهند، اما قول دادند که پرداخت کنند. اما سال ۲۰۱۹ که اول شدم از طرف وزارت ورزش ۱۲۰ میلیون تومان پاداش گرفتم و برای قهرمانی در  سال ۲۰۲۲  هنوز  پاداشی  نگرفتم!

وی در پایان با اشاره به اینکه دانشجوی رشته مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر است و شغلی دیگر ندارد، افزود: ما در ایران لیگی ‌نداریم، ‌اما این مسابقات هر چند وقت یک‌بار برگزار می‌شود  و  رنکینگ  ‌ داریم.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم