برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

«وکیل گیمر» در دادگاه دونالد ترامپ توجهات را جلب کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
«وکیل گیمر» در دادگاه دونالد ترامپ توجهات را جلب کرد

زومیت/ اینکه یک وکیل، گیمر هم باشد، چیز عجیبی نیست؛ اما چه می‌شود اگر این وکیل گیمر از یک لپ‌تاپ برای کار و بازی‌کردن استفاده کند؟
 
دیدن لپ‌تاپ‌های گیمینگ در کافی‌شاپ‌ها یا سالن‌های سخنرانی دانشگاه چیز چندان عجیبی نیست؛‌ اما سالن دادگاه چطور؟ این اتفاقی است که هفته‌ی اخیر در جریان رسیدگی به پرونده‌ی کلاهبرداری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، به وقوع پیوست.

آلینا حَبا، یکی از وکلای ترامپ، با لپ‌ تاپ ایسوس سری ROG که نورپردازی‌اش نیز فعال بود، در اولین روز دادگاه حاضر شد؛ نور‌های فلش‌زنِ رنگین‌کمانیِ ساخته‌ی ایسوس در میان جمعیت کت‌و‌شلوار پوش و فضای سنگینِ دادگاه خودنمایی می‌کرد. این موضوع ابتدا توسط چشمان تیزبین رایان ریگنی، مدیرِ بازاریابی یک شرکتِ کوچک بازی‌سازی، شکار شد.

به عقیده‌ی ریگنی، لپ تاپ موردبحث به کارت‌ گرافیک انویدیا RTX 2070 Ti مجهز است؛ ولی از آنجا که اصلاً چنین مدلی در سری ۲۰۰۰ انویدیا وجود ندارد، احتمالاً منظور ریگنی کارت‌ گرافیک انویدیا RTX 2070 Super بوده است.


 لپ‌تاپ Asus Strix G72 G712
به دلیل شباهت زیاد برخی از لپ‌تاپ‌های ایسوس با یکدیگر، تشخیص دقیق مدل استفاده‌شده توسط آلینا حَبا چندان آسان نیست؛ اما شواهد موجود به مدل گیمینگ Asus ROG Strix G17 G712 2021 اشاره می‌کنند.

از مشخصات لپ‌تاپ مورد بحث می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۷ اینچی IPS با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، پردازنده‌ اینتل Core i7 نسل ۱۰ با هشت هسته‌ی پردازشی و فرکانس ۵٫۱ گیگاهرتز، کارت‌ گرافیک انویدیا RTX 2070 Super و ۱۶ گیگابایت رم اشاره کرد. با این مشخصات چشمگیر، واضح است که اولین هدف شرکت تایوانی از ساخت این مدل، جلسات دادگاه نبوده؛ با این همه، مطمئناً لپ‌تاپ خانم وکیل به تمامی نیاز‌های او در رنج قیمت زیر ۲۰۰۰ دلار پاسخ می‌دهد.

اینکه چرا وکیل یک شخصیت رده‌بالا لپ‌تاپ گیمینگ را برای رسیدگی به چنین پرونده‌ی مهمی انتخاب می‌کند، جای بحث دارد؛ شاید خانم حَبا بدون در نظر گرفتن حواس‌پرتی ایجادشده توسط نور‌های رنگارنگ این مدل در مکانی مثل دادگاه، فقط به لپ‌تاپی قدرتمند برای استفاده‌ی روزمره نیاز داشته است؛ شاید هم او در زندگی شخصی، عضوی از جامعه‌ی گیمر‌ها است که ترجیح داده از همان دستگاه برای کارش هم استفاده کند.

در هر‌ صورت، خبرسازشدن همبستگیِ روند‌های قانونی پرونده‌ی کلاه‌برداری ۲۵۰ میلیون دلاری ترامپ با چنین سخت‌افزار قدرتمندی، خواسته یا ناخواسته باعث شناخته‌شدن هرچند اندکِ ایسوس در جامعه‌ای شد که معمولاً با گیم و گیمینگ غریبه‌اند؛ البته احتمالاً داستان خانم حَبا سایر وکلای گیمر را به خاموش کردن نور‌های چشم‌نواز غولِ قابل‌حمل خود پیش از ورود به دادگاه ترغیب کند.

در نهایت، اگر شما هم گیمری هستید که قصد دارید در کنار آن به شغل وکالت هم مشغول شوید، بهتر است پیش از انتخاب لپ‌تاپ مورد نظرتان، سری به راهنمای جامع خرید بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی زومیت بزنید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم