برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

یک کارت گرافیک که کل فضای مادربرد و کیس شما را اشغال نمی‌کند!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
یک کارت گرافیک که کل فضای مادربرد و کیس شما را اشغال نمی‌کند!

شهر سخت افزار/ بر اساس خبرهای جدید، به تازگی شرکت Galax که مدتی است در طراحی و تولید کارت های گرافیک پیشرفت کرده است، یک کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti با طراحی تک اسلاته معرفی کرده است. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی مشخصات این کارت گرافیک جذاب می‌پردازیم.

این روزها در میان کارت‌های گرافیک شرکت‌های مختلف، به ندرت می‌توان یک کارت گرافیک گیمینگ تک اسلاته یافت. از سوی دیگر یافتن یک کارت گرافیک با حافظه 16 گیگابایتی که جیب کاربر را خالی نکند، حتی سخت‌تر هم هست. اما طبق گزارش جدید وب‌سایت VideoCardz، شرکت گالاکس اخیراً راه چاره‌ای ارائه کرده است. 

همانطور که می‌دانید مدل‌های مجهز به دمنده در حال حاضر برای ورک استیشن‌ها و بار کاری هوش مصنوعی طراحی می‌شوند. کارت گرافیک جدید Galax دقیقاً برای کسانی طراحی شده که توان خرید یک کارت گرافیک گران قیمت مانند RTX 4000 ADA SFF را ندارند، اما می‌خواهند نهایت استفاده را از بودجه کارت گرافیک خود ببرند. 



البته در نظر داشته باشید که طراحی تک اسلاته مزایا و معایب خود را دارد. به لطف این طراحی، کاربران می‌توانند پردازنده‌های گرافیکی بیشتری را به یک کلاستر اضافه کنند و توان پردازشی بیشتری را در اختیار داشته باشند. همچنین باید به یاد داشته باشید که در RTX 4060 Ti یک GPU با 8 خط PCIe است، بنابراین استفاده از دو یا حتی سه مورد از این کارت‌ها، برای اکثر مادربردها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.



این کارت گرافیک دارای یک فن دمنده و چهار کانکتور نمایشگر است: 3 دسپلی پورت و یک HDMI. همچنین یک کانکتور برق 8 پین به آن متصل است که نسبت به کانکتورهای بزرگ محصولات امروزی باید مدیریت کابل را تا حد زیادی بهبود بخشد. چنین طراحی بیشتر برای GPUهای ایستگاه کاری رایج است تا مدل های گیمینگ.

کارت گرافیک RTX 4060 Ti MAX گالاکس دارای 16 گیگابایت VRAM است، بنابراین از مدل AD103-351 با 4352 هسته CUDA بهتر است، اما دارای معایبی مانند گذرگاه حافظه 128 بیتی یا توان حرارتی محدود 165 واتی است. علاوه بر این، این مدل از ویژگی توقف فن پشتیبانی نمی‌کند، به این معنی که فن این کارت گرافیک همیشه می‌چرخد.

در حال حاضر، این کارت در هیچ پلتفرم‌هایی که بررسی کردیم ارائه نمی‌شود، بنابراین قیمت آن هنوز مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود گالاگس برای کارت گرافیک RTX 4060 Ti MAX قیمتی اقتصادی را در نظر گرفته باشد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره