برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

ایسوس نمایشگرهای بسیار پیشرفته را به لپ‌تاپ‌ها می‌آورد

منبع
زوميت
بروزرسانی
ایسوس نمایشگرهای بسیار پیشرفته را به لپ‌تاپ‌ها می‌آورد

زومیت/ ایسوس با ارتقای لپ‌تاپ‌های گیمینگ، فناوری Mini LED را به نمایشگرهای خود اضافه می‌کند.
 
نمایشگاه CES هر سال بستری برای تولیدکنندگان کامپیوتر است تا ویژگی‌های جدیدی از نمایشگرهای خود را به نمایش بگذارند. ایسوس نیز در سال جدید با رونمایی از پنل‌های جدید OLED و نمایشگرهای مجهز به فناوری Mini LED، در نمایشگاه CES 2024 می‌درخشد.

سری جدید ارتقایافته لپ‌ تاپ ایسوس دارای بهترین نمایشگرهایی است که می‌توانید روی لپ‌ تاپ‌ گیمینگ داشته باشید.

به گزارش رسمی ایسوس اولین مانیتور حدید این برند، ROG Strix Scar 18 دارای پنل مجهز به فناوری Mini LED است که حداکثر ۱۰۲۴ ناحیه نوردهی دارد و یک ارتقای قابل‌ توجه نسبت به ASUS ROG Flow 2023 محسوب می‌شود.

ایسوس همچنین فناوری Mini LED را در مدل ۱۶ اینچی ROG Strix Scar با ۲۰۴۸ ناحیه نوردهی معرفی خواهد کرد.

نمایشگرهای LCD با نور پس‌زمینه‌ی قدیمی معمولاً فقط از چند چراغ LED در اطراف لبه‌های نمایشگر استفاده می‌کنند. مینی ال‌ای‌دی این را با شبکه‌ای از چراغ‌های LED که مستقیماً در پشت پنل قرار گرفته‌اند، جایگزین می‌کند. این فناوری باعث بهبود نور و جزئیات در تصاویر دارای کنتراست بالا می‌شود.

نمایشگر Mini LED ROG Strix Scar 18 در اکثر تست‌های انجام‌شده تقریباً به نسبت کنتراست بی‌نهایت رسید. با این حال در حداکثر روشنایی، نسبت کنتراست به ۲۵۶۰۰:۱ کاهش یافت. نمایشگر ایسوس همچنین دارای روشنایی چشمگیر است.

نمایشگر جدید ایسوس در تست‌های طیف رنگ نیز امتیازات بالایی را دریافت کرد. این نمایشگر ۱۰۰ درصد از گستره‌‌ رنگی sRGB و DCI-P3 و ۹۱ درصد از AdobeRGB را با حفظ سطح بالایی از دقت رنگ پوشش می‌دهد و دارای وضوح ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل است.

ایسوس همچنین لپ‌تاپ جدید ASUS ROG Zephyrus G14 و G16 را به‌نمایش می‌گذارد. G14 از نمایشگر ۲۸۸۰×۱۸۰۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و G16 از نمایشگر ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و هر دو محصول از فناوری اختصاصی G-Sync انویدیا پشتیبانی می‌کنند.

لپ‌تاپ‌های G14 و G16 ایسوس تصاویر فوق‌العاده صاف و واضح را با حداقل تاری ارائه می‌دهند. این ویژگی در G16 که پنل ۲۴۰ هرتزی دارد، دو برابر است.

ایسوس زمان پاسخ‌دهی پنل را ۰٫۰۲ میلی‌ثانیه اعلام می‌کند که ۰٫۰۱ میلی‌ثانیه سریع‌تر از اکثر نمایشگرهای OLED است.

دو لپ‌تاپ ایسوس دارای نسبت کنتراست بی‌نهایت با حداقل روشنایی صفر نیت هستند و ۱۰۰ درصد از طیف رنگی sRGB و DCI-P3 را پوشش می‌دهند. G14 در طیف رنگی AdobeRGB به ۹۱ درصد رسیده است؛ درحالی که G16 تا ۹۷ درصد پوشش رنگی را ارائه می‌دهد.

G14 و G16 هر دو دارای حداکثر روشنایی SDR در حدود ۳۸۰ نیت و حداکثر روشنایی HDR حدود ۶۰۰ نیت هستند.

Asus ROG Strix Scar 18 با نمایشگر Mini-LED و همچنین G14 و G16 با نمایشگر OLED، فناوری نمایشگر لپ‌تاپ‌های پیشرفته را ارائه می‌دهند. تاریخ عرضه و قیمت لپ تاپ جدید ایسوس هنوز مشخص نیست.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره