برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

ایسوس راگ فون 8 معرفی شد؛ اولین گوشی ضد آب سری با امکانات هوش مصنوعی

منبع
ديجي رو
بروزرسانی

دیجی رو/ شرکت ایسوس، نه تنها با هدف تولید و عرضه بهترین گوشی مورد استفاده جامعه گیمرها بلکه به قصد ساخت یک گوشی پرچمدار همه جانبه، سری جدید ایسوس راگ فون 8 (Asus ROG Phone 8) را با طراحی زیباتر و جذابیت‌ مضاعف معرفی کرده است تا کاربران بتوانند از تجربه استفاده روزمره خود لذت بیشتری ببرند. این سری شامل سه (در واقع چهار) مدل می‌باشد که تفاوت بین آن‌ها بیشتر مربوط به جنبه‌های ظاهری و زیبایی‌شناسی دستگاه است. با ما در دیجی رو همراه باشید تا مشخصات این گوشی گیمینگ جدید را با هم بررسی کنیم.

نکته: با توجه به اینکه مشخصات سخت افزاری تمامی مدل‌ها تقریباً یکسان است، ما مدل معمولی راگ فون 8 را مد نظر قرار می‌دهیم و هر جا که نیازی باشد به تفاوت‌های مدل راگ فون 8 پرو و راگ فون 8 پرو ادیشن نیز خواهیم پرداخت.

مشخصات و ویژگی‌های ایسوس راگ فون 8
گوشی راگ فون جدید در مقایسه با نسل قبلی خود، یعنی راگ فون 7 که ضخامت و وزنی معادل 10.3 میلی متر و 239 گرم داشت، ظریف‌تر و سبک‌تر شده و این اعداد را به ترتیب به 8.9 میلی متر و 225 گرم تقلیل داده است. البته،‌ کوچک‌تر شدن بدنه هزینه‌ای هم داشته و آن هم کاهش ظرفیت باتری به 5500 میلی آمپر ساعت بوده که نسبت به مدل پیشین 500 میلی آمپر ساعت کمتر است. با وجود این، به لطف بهینه‌سازی‌های سخت افزاری خوبی که انجام شده شاهد عمر باتری تقریباً مشابه با نسل قبل هستیم.

در حالی که اندازه صفحه نمایش همچنان برابر با 6.78 اینچ باقی مانده، پنل نمایشگر جدید راگ فون 8 با داشتن حاشیه‌های باریک‌تر، ظاهری متفاوت و چشم‌نوازتر دارد. هر چند این تغییرات، هزینه‌ای به همراه داشته و منجر به انتقال دوربین سلفی از حاشیه بالایی به حفره بالای صفحه نمایش شده است. مزیت قابل توجه این طراحی جدید، کاهش ابعاد کلی گوشی است که با ارتفاع 163.8 میلی متر و عرض 76.8 میلی متر، نمایانگر ابعاد متناسب‌تری نسبت به گوشی قبلی با ابعاد 173.0 در 77.0 میلی متر است.

صفحه نمایش جدید ایسوس راگ فون 8، مشابه نسل پیشین خود نرخ تازه‌سازی 165 هرتز را ارائه می‌دهد اما این بار از پنل LTPO استفاده کرده، امکان تغییر نرخ تازه‌سازی از 1 تا 120 هرتز را فراهم می‌کند و در عین حال، شاهد افزایش چشمگیر روشنایی به 2500 نیت هستیم که نوید تجربه بصری بهتر در محیط‌هایی با روشنایی بالا را می‌دهد.

ایسوس، گوشی راگ فون 8 را به عنوان اولین گوشی این سری با قابلیت مقاومت در برابر آب، با درجه‌بندی IP68 معرفی کرده است، که نسبت به نسل قبل که تنها دارای رتبه‌بندی IP54 بود، بهبود قابل توجهی محسوب می‌شود. تمرکز بر سیستم خنک کننده و تعبیه درزها و خروجی‌های هوا در گوشی‌های گیمینگ معمولاً به قیمت کاهش قابلیت‌های ضد آب تمام می‌شود. به عنوان مثال، گوشی راگ فون 7 پرو به ویژگی AeroActive Portal مجهز بود که امکان خنک کنندگی با استفاده از جریان هوا را ممکن می‌ساخت، در حالی که در مدل‌های سری 8 این ویژگی با استفاده از روش خنک کنندگی از طریق رسانایی دما جایگزین شده است.

این سیستم خنک کننده جدید از یک بلوک مسی استفاده می‌کند که مستقیماً مادربرد را به پنل پشتی متصل کرده و از این طریق حرارت را به هوا و یا به افزونه خنک کننده جدید به نام AeroActive Cooler X منتقل می‌کند؛ این وسیله جانبی خنک کننده 29 درصد کوچک‌تر و 10 درصد سبک‌تر از قبل طراحی شده و از این رو حمل آن ساده‌تر شده است. گفتنی است که AeroActive Cooler X با داشتن ناحیه تماس بزرگ‌تری به میزان 2.6 برابر نسل قبل، همچنین با داشتن فنی که با سرعت 1.1 برابر بیشتر کار می‌کند و بازدهی حرارتی را تا 1.2 برابر بهبود می‌بخشد، کارایی و عملکرد بسیار بهتری را در زمینه خنک کنندگی ارائه می‌کند.

قلب تپنده ایسوس راگ فون 8، تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 است، که در بهترین نسخه با 24 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5X و همچنین فضای ذخیره‌سازی با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت از نوع UFS 4.0 همراه شده است. این در حالی است که پیکربندی پایه این گوشی 12گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی داشته و مدل متوسط نیز به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

با هدف فراهم کردن راحتی بیشتر در استفاده طولانی مدت از راگ فون 8 در جریان یک روز کامل کاری، ایسوس قابلیت شارژ بی‌سیم Qi با توان 15 وات را نیز به راگ فون 8 افزوده است، که امکان شارژ گوشی را در مکان‌های عمومی مانند فرودگاه‌ها و کافه‌ها بدون نیاز به کابل و سیم فراهم می‌آورد. با این وجود، در صورت استفاده از روش شارژ سیمی، این گوشی از شارژ سریع HyperCharge با توان 65 وات پشتیبانی کرده و قادر است تا شارژ باتری را تنها در عرض 39 دقیقه از 0 به 100 درصد برساند.

دوربین اصلی گوشی مجهز به سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX890 با اندازه 1/1.56 اینچ است که اکنون به لرزشگیر Hybrid Gimbal شش‌محوری نسخه 3.0 مجهز شده است که با بهره‌گیری از نرم افزار جدید، امکان ضبط ویدیوهای فوق‌العاده‌ صاف و بدون لرزش را در قالب حالت Super HyperSteady فراهم می‌آورد. علاوه بر این، یک دوربین فوق عریض با وضوح 13 مگاپیکسل و زاویه دید 120 درجه نیز در دسترس است.

یکی دیگر از نوآوری‌هایی که ایسوس راگ فون 8 به ارمغان آورده، دوربین تله فوتوی 32 مگاپیکسلی است که با قدرت بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر همراه بوده و به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و تکنولوژی ترکیب پیکسل 4 در 1 (با پیکسل‌هایی به اندازه 1.4 میکرومتر) مجهز شده است. همچنین، علاوه بر قابلیت بزرگنمایی اپتیکال، این دوربین امکان زوم دیجیتال تا 30 برابر و همچنین بزرگنمایی مبتنی بر هوش مصنوعی تا 10 برابر را با کیفیت Hyper Clarity فراهم می‌آورد. افزون بر این، حالت عکاسی Super Night Mode برای ثبت تصاویر باکیفیت در شرایط نور کم و تاریک نیز در اختیار کاربران راگ فون 8 است. لازم به ذکر است که این گوشی در برخی از مناطق به جای دوربین تله فوتو، با یک دوربین ماکرو عرضه خواهد شد. اما نسخه‌های راگ فون 8 پرو و راگ فون 8 پرو ادیشن در تمامی بازارها به دوربین تله فوتو مجهز خواهند بود.

دوربین سلفی جدید این گوشی به یک سنسور 32 مگاپیکسلی مجهز شده که به صورت پیش‌فرض برای عکس‌برداری با وضوح 8 مگاپیکسل در حالت ترکیب پیکسل با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری به کار می‌رود. این سنسور جدید با لنزی که دارای زاویه دید وسیع‌تر است (معادل 90 درجه) همراه شده و نسبت به لنز 73 درجه‌ای نسل قبل، گسترده‌تر بوده و برای ثبت تصاویر گروهی مناسب‌تر است.

به منظور کمک به کاربران در بهبود تجربه بازی، ایسوس از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز در راگ فون 8 بهره گرفته است. به عنوان مثال، در بازی‌هایی مانند Genshin Impact و HK – Star Rail، می‌توانید از امکاناتی مانند Auto Pick Up، Fast Forward، Running Lock و Auto press-to-escape استفاده کنید.

جالب اینکه وقتی در حل یک معما در بازی گیر کرده‌اید، می‌توانید از ویژگی AI Grabber برای اسکن متن نمایش داده شده روی صفحه و جستجوی خودکار آن در اینترنت کمک بگیرید! علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند در ایجاد و طراحی تصاویر زمینه جدید برای گوشی نیز مفید واقع شود.

مدل‌های سری راگ فون 8 به طور کامل از Microsoft Phone Link پشتیبانی می‌کنند، که شامل امکاناتی مانند پخش استریم برنامه‌ها، منعکس کردن صفحه نمایش گوشی بر روی دیگر دستگاه‌ها و انتقال آسان فایل‌ها بین گوشی و کامپیوتر شخصی شما از طریق کشیدن و رها کردن یا کپی و پیست می‌باشد.

این گوشی پیشرفته در دو رنگ زیبای مشکی و خاکستری تولید شده و لوگوی ROG با نور پس‌زمینه RGB نیز روی قاب پشتی آن تعبیه شده است. از سوی دیگر، نسخه‌های راگ فون 8 پرو و پرو ادیشن تنها در رنگ مشکی عرضه شده و مجهز به یک نمایشگر کوچک OLED در قسمت پشتی خود هستند.

در حال حاضر گفته شده که گوشی راگ فون 8 در سه ماهه اول 2024 و با قیمت پایه 1099 دلار در آمریکا عرضه خواهد شد، اما تاریخ دقیق آن بعداً اعلام خواهد شد. در اروپا، پیش فروش این گوشی از امروز و با قیمت پایه 1099 یورویی شروع شده است. نسخه پرو با 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی 1199 یورو قیمت دارد، در حالی که نسخه پرو ادیشن با 24 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی 1499 یورو قیمت‌گذاری شده است. انتظار می‌رود تحویل سفارشات از اواخر همین ماه آغاز شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره