برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سازمان جهانی بهداشت: ۹ هزار بیمار نیازمند تخلیه فوری از غزه هستند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سازمان جهانی بهداشت: ۹ هزار بیمار نیازمند تخلیه فوری از غزه هستند

باشگاه خبرنگاران/ مدیر سازمان جهانی بهداشت از ضرورت تخلیه ۹ هزار بیمار و مجروح جنگی به خارج از غزه خبر داد.

با نابودی زیرساخت‌های غزه از سوی رژیم صهیونیستی، با توجه به شدت و گستردگی آسیب‌های وارد شده به غیرنظامیان، این باریکه دیگر توانایی ارائه خدمات به مردم را به مانند گذشته ندارد. از این رو، اکنون ضرورت خروج مجروحان و آسیب دیدگان از این جنگ به خارج از غزه مطرح می‌شود. 

به گزارش الجزیره، تدروس ادهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت امروز (شنبه) از نیاز اضطراری هزاران فلسطینی برای خروج از غزه خبر داد. 

وی در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: نزدیک به ۹ هزار بیمار فلسطینی نیازمند تخلیه فوری از غزه و خروج از این باریکه به منظور دریافت خدمات پزشکی هستند. این افراد شامل بیماران سرطانی، مجروحان ناشی از بمباران‌های اسراییل، بیماران کلیوی که نیازمند دیالیز هستند، و دیگر بیماری‌های مزمن می‌شود. 

در ادامه این پیام آمده است: با توجه به آنکه اکنون تنها ۱۰ بیمارستان در غزه به صورت محدود در حال ارائه خدمات درمانی به مردم هستند، هزاران بیمار از فقدان خدمات مربوط به سلامت رنج می‌برند. 

مدیر سازمان جهانی بهداشت در ادامه با اشاره به آمار‌های مربوط به بیماران و مجروحان خارج شده از این باریکه از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر، گفت: طی برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته تا این لحظه، بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بیمار از طریق گذرگاه رفح از غزه خارج شدند که از این میان، ۲ هزار و ۱۹۸ نفر مجروح جنگی بوده و یک هزار و ۲۱۵ تن بیمار بودند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره