برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کرملین: روابط مسکو و پکن ادامه می‌یابد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کرملین: روابط مسکو و پکن ادامه می‌یابد

ایرنا/ کرملین سفر وزیر امور خارجه آمریکا به چین را کم اهمیت دانست و گفت به رغم لابی واشنگتن، مسکو و پکن به گسترش روابط خود ادامه خواهند داد.

رویترز با اشاره به ابراز نگرانی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به چین درباره حمایت نظامی پکن از روسیه نوشت: حمایت نظامی چین از روسیه یکی از چند مساله تهدید کننده تقویت روابط بین دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان است.

چین به رغم شراکت «بدون محدودیت» خود با مسکو، از ارائه تسلیحات برای جنگ روسیه در اوکراین خودداری کرده است اما بلینکن مدعی شده که تامین کالاهای به اصطلاح دارای کاربرد دوگانه «تاثیر مادی در اوکراین داشته است».

در مقابل، پکن گفته است که به هیچ یک از طرف های درگیر سلاح نداده است و در بحران اوکراین دخالتی ندارد. با این حال این کشور معتقد است که روابط تجاری عادی بین چین و روسیه نباید به خاطر این بحران دچار وقفه یا محدودیت شود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سفر بلینکن و فشار آمریکا بر پکن گفت: چین یک کشور کاملا مستقل و قدرتمند است که می تواند از منافع خود دفاع و حفاظت کند.

وی افزود: درعین حال چین شریک نزدیک ما است و ما همکاری های خود را گسترش خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، چین مدت ها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین بی طرف‌ است و همچنان خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در مناقشه معرفی می کند.

اما واشنگتن ادعا می کند که حمایت چین، روسیه را قادر می سازد تا تولید تانک، مهمات و خودروهای زرهی را افزایش و به حمله خود به اوکراین ادامه دهد.

بلینکن در پایان سفر سه روزه خود به پکن اعلام کرد: چین می تواند در کاهش تنش ها در خاورمیانه نقش داشته باشند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره