نماد آخرین خبر

گوترش: صلح تنها راه ممکن در یمن است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
گوترش: صلح تنها راه ممکن در یمن است

باشگاه خبرنگاران/ دبيرکل سازمان ملل با اعلام اينکه تنها راه بيرون رفت از بحران يمن توقف درگيري‌ها است تاکيد کرد طرحي جايگزين راهکار دودولتي در فلسطين نيز وجود ندارد.
 
به نقل از شبکه العربيه عربستان، آنتونيو گوترش، دبيرکل سازمان ملل با اعلام اينکه اين سازمان شديدا از توافق رياض حمايت مي‌کند و براي حل بحران يمن به اين توافق چشم دوخته است، توقف درگيري‌ها را تنها راه بيرون رفت از بحران يمن دانست و گفت بايد هرچه سريعتر صلح در يمن برقرار شود.

گوترش درباره بحران ليبي نيز گفت: سازمان ملل براي تحقق آتش‌بس در ليبي و يمن سخت تلاش مي‌کند. قطعنامه سازمان ملل در مورد تحريم صادرات سلاح به ليبي واضح است؛ برخي از گروه‌ها با مداخله در ليبي در ايجاد هرج و مرج در اين کشور دست دارند. کشور‌هاي ذي‌نفوذ در اين کشور بايد از نفوذ خود براي تحقق صلح در ليبي استفاده کنند.

دبيرکل سازمان ملل با بيان اينکه طرحي جايگزين راهکار دودولتي در فلسطين وجود ندارد، ابراز اميدواري کرد که رژيم صهيونيستي از طرح اشغالي خود در الحاق کرانه باختري به قلمرو خود صرف نظر کند.

دبيرکل سازمان ملل در گفت‌وگو با العربيه همچنين آتش‌بس در سوريه را تا حد زيادي پايدار دانست.

دبيرکل سازمان ملل گفت: تنها راه غلبه بر مشکلات جهاني از جمله بحران همه‌گيري ويروس کرونا، اشاعه تسليحات و نبود مساوات، همکاري مشترک کشور‌هاي جهان است. برخي از کشور‌ها صرفا براي مردم خود دست به سرمايه‌گذاري در واکسن کرونا مي‌زنند. ما در نبرد مشترکي هستيم و آن نبرد و مقابله با کروناست.

گوترش درباره تحولات عراق نيز تاکيد کرد: سازمان ملل از ثبات و وحدت عراق حمايت مي‌کند و معتقد است که اين مردم اين کشور هستند که مي‌توانند مشکلات خود را حل کنند و بايد استقلال خود را داشته باشند.

وي درباره تحولات لبنان نيز اعلام کرد: سازمان ملل خواهان تشکيل دولت جديد در لبنان براي حل مشکلات خود است و نيرو‌هاي حافظ صلح در اين کشور همچنان به مأموريت خود در اين کشور ادامه دهند.

دبيرکل سازمان ملل در مصاحبه با اين شبکه سعودي همچنين درباره روابط آمريکا و چين گفت: واشنگتن و پکن با وجود اختلافات گسترده بايد در راستاي حل اين اختلافات تلاش کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره