برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

تصمیم «مالاوی» برای افتتاح سفارت در قدس

منبع
فارس
بروزرسانی
تصمیم «مالاوی» برای افتتاح سفارت در قدس

فارس/ رئيس جمهور کشور کوچک مالاوي در جنوب شرق آفريقا با وجود اينکه هنوز سفارتخانه‌اي در سرزمين‌هاي اشغالي ندارد از تصميم خود براي افتتاح سفارتخانه کشورش در قدس اشغالي خبر داد.

«لازاروس چاکورا» رئيس جمهور کشور آفريقايي مالاوي طي نطقي از تصميم کشورش براي گشودن سفارتخانه خود در سرزمين هاي اشغالي خبر داد.
پايگاه خبري «I24 NEWS» صبح امروز يکشنبه به نقل از رئيس جمهور مالاوي اعلام کرد:« اين اقدام بخشي از اصلاحات در وزارت خارجه مالاوي در ليلونگوه و نمايندگي‌هاي ديپلماتيک در دنياست تا بتوانند منافع کشور را بهتر تامين کنند».
چاکورا ادامه داد: «اصلاحات شامل تجديد نظر در حضور ديپلماتيک ماست که از جمله آن تمايل ما براي افتتاح هيئت‌هايي جديد در لاگوس، نيجريه و قدس است به خصوص که در حال حاضر مالاوي هيچ سفارتخانه‌اي در اسرائيل ندارد و سفير اسرائيل در مالاوي هم در کنيا فعاليت مي‌کند».
روز جمعه گذشته بعد از آنکه رئيس جمهور آمريکا از توافق کوزوو و رژيم تل آويو خبر داد، صربستان نيز به همراه کوزوو اعلام کرد که سفارتخانه خود را به جاي شهر تل آويو در شهر قدس اشغالي برپا خواهد کرد.

قطعنامه ۴۷۸ سازمان ملل هرگونه ايجاد مراکز ديپلماسي در قدس اشغالي را غيرقانوني و ممنوع مي‌داند و مخالف هرگونه اقدامي است که وضعيت قانوني موجود در اين شهر فلسطيني را تغيير دهد.
رژيم صهيونيستي و امارات ۲۳ مرداد با وساطت آمريکا، بر سر عادي‌سازي روابط بين خود به توافق رسيدند و قرار است طي چند ماه آينده، سفارتخانه‌ها باز و اين توافق نيز در کاخ سفيد قبل از انتخابات رياست جمهور آمريکا امضا شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar