برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

نخست‌وزیر ایتالیا با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
نخست‌وزیر ایتالیا با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد

فارس/ نخست‌وزير ايتاليا در پي ديدار با رئيس‌جمهور لبنان اعلام کرد، ايتاليا به حاکميت ملت لبنان احترام مي‌گذارد اما براي تشکيل دولت اين کشور در سريعترين زمان ممکن در کنار لبنان ايستاده است.

«جوزپه کونته» نخست‌وزير ايتاليا که امروز (سه شنبه) وارد لبنان شده در رأس يک هيأت براي هماهنگي در عمليات امدادرساني پس از انفجار بندر بيروت با «ميشل عون» رئيس‌جمهور اين کشور ديدار کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، کونته پس از ديدار با عون گفت: ايتاليا در خط مقدم مرحله اضطراري و بازسازي زودهنگام (پس از انفجار بيروت) قرار دارد.

وي ادامه داد، ايتاليا پس از انفجار بيروت اقدام به فرستادن بيمارستان ميدان پيشرفته به لبنان و اعزام تيم مهندسي از ارتش براي برداشتن آوار ناشي از انفجار بيروت کرده است.

کونته در خصوص وضعيت سياسي لبنان هم گفت: ايتاليا به حاکميت ملت لبنان احترام مي‌گذارد اما براي تشکيل دولت اين کشور در سريعترين زمان ممکن در کنار لبنان ايستاده است.

نخست وزير ايتاليا تأکيد کرد، اين حق لبنان است که آينده توأم با شکوفايي و صلح داشته باشد و بيروت مي‌تواند بر روي کمک رُم و جامعه بين‌المللي حساب باز کند.

«لورنزو گوريني» وزير دفاع ايتاليا  نيز اوايل شهريور به لبنان سفر و در صدر يک هيأت عاليرتبه با ميشل عون رئيس‌جمهور لبنان در کاخ بعبدا ديدار کرده بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar