نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اولین تماس تلفنی وزرای خارجه بحرین و اسرائیل پس از توافق

منبع
فارس
بروزرسانی
اولین تماس تلفنی وزرای خارجه بحرین و اسرائیل پس از توافق

فارس/ وزيران خارجه بحرين و رژيم صهيونيستي براي اولين بار بعد از اعلام توافق آن‌ها بر سرعادي‌سازي روابط، تلفني گفت‌وگو کردند.

وزارت امور خارجه بحرين شنبه اعلام کرد که وزير خارجه اين کشور با همتاي صهيونيست تلفني گفت‌وگو کرده است.
به گزارش خبرگزاري رسمي بحرين (بنا)، عبداللطيف بن راشد الزياني، طي اين تماس با «گابي اشکنازي» توافق عادي‌سازي روابط بين منامه و ابوظبي را به يکديگر تبريک گفته اند.
در بيانيه وزارت خارجه بحرين آمده است: «دو طرف در اين تماس، بر اهميت توسعه روابط در زمينه‌هاي مختلف در راستاي منافع مشترک و تقويت ثبات و صلح در منطقه تأکيد کرده‌اند».
دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا ديروز جمعه در توييتي توافق بحرين و رژيم صهيونيستي بر سر عادي سازي روابط بين خود را اعلام کرد و در اين رابطه بيانيه مشترک سه‌جانبه‌اي منتشر شد.

اعلام اين توافق کمتر از يک ماه از اعلام توافق مشابه بين امارات و رژيم اشغالگر قدس صورت گرفت. ناظران و تحليلگران منطقه معتقدند که محال است اين توافق بدون چراغ سبز عربستان سعودي و رضايت اين کشور حاصل شود.
به رغم استقبال از اين توافق در سطح مقامات عربي منطقه، مردم بحرين، گروه‌هاي فلسطيني از مقاومت گرفته تا تشکيلات خودگردان فلسطين به رياست محمود عباس و نهادهاي مستقل در کشورهاي عربي، دولت نجات ملي و دولت مستعفي يمن اين توافق را محکوم کرده‌اند.
وزارت خارجه تشکيلات خودگردان ديروز در واکنش به اين توافق، آن را خيانت به آرمان فلسطين و قدس دانست و سفير خود را از بحرين فراخواند.
جرد کوشنر، داماد صهيونيست و مشاور ارشد ترامپ گفته است که اين توافق شامل افتتاح سفارت‌خانه‌ها نيز مي‌شود. قرار است توافق امارات و رژيم اسرائيل سه‌شنبه اين هفته در کاخ سفيد به امضا برسد، وزير خارجه بحرين به همراه ولي‌عهد اين کشور دراين مراسم نيز حضور خواهند داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره