برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ساکنان غزه تصاویر حکام بحرین و امارات را به آتش کشیدند

منبع
فارس
بروزرسانی
ساکنان غزه تصاویر حکام بحرین و امارات را به آتش کشیدند

فارس/ ساکنان غزه در اعتراض به سازش بحرين و امارات با رژيم صهيونيستي، تصاوير حکام اين دو کشور عربي را به آتش کشيدند.

در ادامه اعتراض فلسطيني‌ها به توافق بحرين براي سازش و عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي، ساکنان غزه شامگاه شنبه راهپيمايي و تظاهرات برگزار کردند.

به نوشته وبگاه «تايمز اسرائيل»، ساکنان غزه در اين تجمع تصاوير «حمد بن عيسي آل خليفه» پادشاه بحرين را آتش زده و خواستار مقابله همگان با «ويروس عادي‌سازي» روابط با اسرائيل جهت جلوگيري از شيوع آن به ديگر کشورهاي عربي شدند.

فلسطيني‌ها با حضور در مرکز شهر «دير البلح» توافق سازش بحرين با رژيم صهيونيستي را محکوم کرده و آن را خنجري از پشت به آرمان فلسطين دانستند.

بر اين اساس، تظاهرات‌کنندگان همچنين تصاوير «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير اسرائيل، «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا، «محمد بن زائد» ولي‌عهد ابوظبي و «محمد بن راشد آل مکتوم» نايب رئيس و نخست‌وزير امارات عربي متحده را به آتش کشيده و زير پا لگدمال کردند.

روز جمعه بود که رئيس‌جمهور آمريکا، توافق بحرين و رژيم صهيونيستي بر سر عادي‌سازي روابط بين خود را اعلام کرد و در اين رابطه بيانيه مشترک سه‌جانبه‌اي منتشر شد.

اعلام اين توافق کمتر از يک ماه از اعلام توافق مشابه بين امارات و رژيم اشغالگر قدس صورت گرفت. ناظران و تحليلگران منطقه معتقدند که محال است اين توافق بدون چراغ سبز عربستان سعودي و رضايت اين کشور حاصل شود.

به رغم استقبال از اين توافق در سطح مقامات عربي منطقه، مردم بحرين، گروه‌هاي فلسطيني از مقاومت گرفته تا تشکيلات خودگردان فلسطين به رياست محمود عباس و نهادهاي مستقل در کشورهاي عربي، دولت نجات ملي و دولت مستعفي يمن اين توافق را محکوم کرده‌اند.

شامگاه شنبه نيز سفير تشکيلات خودگردان فلسطين در بحرين در اعتراض به توافق سازش ميان اين کشور و رژيم اشغالگر قدس، منامه را ترک کرد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره