نماد آخرین خبر

تهدید تظاهرکنندگان عراقی به سرنگونی دولت الکاظمی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تهدید تظاهرکنندگان عراقی به سرنگونی دولت الکاظمی

ايسنا/ تظاهرکنندگان در ميدان الحبوبي در ذي قار مخالفت خود را با تغييرات إعمال شده توسط نخست وزير عراق در پست‌هاي عالي در دولت اعلام و تاکيد کردند که اين اقدام براي دامن زدن به سهميه‌بندي‌ها است.

به نقل از شفق نيوز، تظاهرکنندگان در ميدان الحبوبي که مقر اعتراضات در استان ذي‌قار است، در بيانيه‌اي تهديد به براندازي دولت کردند.

در اين بيانيه آمده است: بعد از آنکه ما موضعي بي‌طرفانه نسبت به زمان تشکيل دولت الکاظمي اتخاذ کرديم و روند تشکيل دولت را زير نظر داشتيم و اميد به خير داشتيم، اما هرکس که از دامان احزاب فاسد خارج شود، او نيز شريکي براي آنها در برنامه‌هاي سهميه‌اي‌شان است که اين برنامه‌ها کاملاً از خواسته‌هاي انقلابيون و مردم عراق به دور است و ما از اينجا مخالفت خود را با اين دولت اعلام مي‌کنيم.

در اين بيانيه تاکيد شده است: الکاظمي بايد آگاه باشد که اگر خون پاک شهداي ما و جانفشاني‌هايشان که به مدت يک سال کامل ادامه داشت، نبود، وي روياي اين پست را هم نمي‌ديد، به ويژه بعد از آنکه او بيانيه مرجعيت خردمند را که در آن بر خواسته‌هاي انقلابيون تاکيد شده بود،‌ ناديده گرفت.

تظاهرکنندگان اعلام کردند: موضع ما به عنوان انقلابيون ميدان السيد الحبوبي براي برکناري دولت کنوني واضح و شفاف خواهد بود. همانند کاري که با نخست وزير قبلي کرديم؛ حتي اگر اين امر به هزينه جانمان تمام شود.

از زمان تشکيل دولت الکاظمي در مه گذشته، اقدامات گسترده‌اي در سطح تغيير مسئولان دولت به ويژه نيروهاي امنيتي و مسئولان اداري انجام شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره