برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش چشمگیر سرمایه گذاری خارجی در عربستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کاهش چشمگیر سرمایه گذاری خارجی در عربستان

ايرنا/ در حالي که عربستان سعودي براي سومين سال متوالي با روند نزولي سرمايه گذاري خارجي روبرو است ، مقامات رياض اين ناکامي اقتصادي را به دليل مشکلات ناشي از بيماري همه گير ويروس کرونا در جهان مي دانند.

به گزارش رسانه هاي منطقه، «خالد الفالح»، وزير سرمايه گذاري عربستان، ديروز (سه شنبه) در حاشيه نشست گروه بيست گفت، اين کشور شاهد کاهش سرمايه گذاري هاي خارجي در دوران شيوع ويروس  کرونا است.

وي افزود: طبيعي است که عربستان نيز با توجه به کاهش تجارت و سرمايه گذاري در سراسر جهان به دليل بحران شيوع ويروس کرونا، شاهد کاهش سرعت در سرمايه گذاري مستقيم خارجي باشد.

الفالح در پاسخ به سوالي در مورد سرمايه گذاري مستقيم خارجي در سال جاري گفت: عربستان سعودي از جامعه بين المللي جدا نيست و به همين دليل شاهد کندي اين روند است.

در حالي که وي آماري از سرمايه گذاري خارجي در سال جاري در عربستان ارائه نکرد، گفت که آنچه در حال حاضر توسط صندوق سرمايه گذاري عمومي و نهادهاي ملي هدايت مي شوند، ابزاري براي جذب سرمايه گذاري مستقيم خارجي از سراسر جهان است.

اعمال محدوديت در برگزاري مراسم حج، فشار مالي بيشتري به عربستان وارد کرده است، کشوري که در شرايط کنوني با توجه به شيوع ويروس کرونا و سقوط قيمت نفت، با بحران مالي روبه‌رو است بطوري که اين کشور سياست رياضت اقتصادي را در پيش گرفته و مجبور به گران کردن بنزين شده است.

علاوه بر اين  هزينه هاي گزاف جنگ در يمن نيز دولت سعودي را با کاهش شديد منابع ارزي روبرو کرده است .

از سوي ديگر به دليل حضور عربستان سعودي در جنگ هاي نيابتي منطقه و خطر به هم خوردن ثبات سياسي در اين کشور، صاحبان سرمايه در عربستان تمايل بيشتري به خارج کردن دارايي هاي خود از اين کشور نشان مي دهند و  با وجود اعمال محدوديت هاي سختگيرانه ، خروج سرمايه براي سومين سال متوالي در عربستان روندي  صعودي داشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره