logo

چین: ترامپ یک دروغگوست که در مقابل کرونا شکست خورد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
چین: ترامپ یک دروغگوست که در مقابل کرونا شکست خورد

باشگاه خبرنگاران/ سفير چين در سازمان ملل اظهارات رئيس‌جمهور آمريکا در مجمع عمومي اين سازمان را کذب خواند.
 
به نقل از شبکه خبري سي ان ان، سخنراني شب گذشته رئيس جمهور آمريکا در اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل واکنش انتقادي سفير چين در نيويورک را به دنبال داشت.

ژانگ جون در کنفرانسي خبري در مقر سازمان ملل در نيويورک گفت: اگر مجبور باشيم کسي را مسئول (کرونا) بدانيم، اين آمريکاست که با رفتار‌هاي غيرمسئولانه خود جان انسان‌هاي بي شماري را فدا کرد.

سفير چين با «شکست مطلق» خواندن واکنش دولت آمريکا به شيوع ويروس کرونا گفت در حال حاضر شيوع کرونا در چين با تلاش فراوان و فداکاري عظيم تحت کنترل است. ژانگ با دروغ خواندن اظهارات ترامپ گفت: اين مسئله را روشن مي‌کنم که دروغ است، دروغ حتي اگر هزار بار تکرار شود، بازهم دروغ است.

سفير چين در کنفرانسي خبري که صرفا براي واکنش به اظهارات ضد چيني دونالد ترامپ برگزار شد، با انتقاد از رويکرد دولت آمريکا در اتهام زني به ديگران براي حل مشکل گفت واقعاً وقت آن رسيده است که برخي از سياستمداران ايالات متحده بجاي اينکه در مسير اشتباه پيش روند، از توهمات يا داستان‌هاي خود ساخته خود بيدار شوند. آن‌ها ممکن است آرزو بهترين بودن داشته باشند، اما براي بزرگ بودن بايد مانند يک رهبر رفتار کني.

او همچنين از سيستم مراقبت‌هاي بهداشتي آمريکا انتقاد کرد و گفت: آمريکا پيشرفته‌ترين نظام پزشکي و فناوري‌ها رادارد، اما آمار کرونا کماکان در اين کشور بالاست.

ژانگ گفت چين مطابق با قوانين مجمع عمومي از حق پاسخ خود استفاده خواهد کرد، به اين معني که نماينده چين در اين هفته در جلسه‌اي سخنراني خواهد کرد تا رسماً به سخنراني ترامپ پاسخ دهد.

ترامپ در سخنراني از پيش ضبط شده خود در هفتاد و پنجمين اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل گفت سازمان ملل بايد چين را در قبال اقدامات خود پاسخگو بداند. وي اين کشور را به شيوع ويروس متهم کرد و به دروغ اعلام کرد که هيچ مدرکي از انتقال انسان به انسان وجود ندارد.

رئيس جمهور آمريکا از ابتداي همه گيري کرونا بار‌ها چين را به دليل پنهانکاري در خصوص شيوع ويروس کرونا، مسئول جان باختن مردم کشورش معرفي کرده است. اين در حالي است که به اذعان خود مقامات آمريکا، سهل انگاري و بي اهميت انگاشتن همه گيري کرونا بويژه از سوي شخص رئيس جمهور عامل ۲۰۰ هزارتايي شدن شمار قربانيان کرونا در آمريکا عنوان مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره