برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

عربستان برای سعد حریری نقشه دارد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
عربستان برای سعد حریری نقشه دارد

تسنيم/ يک چهره سرشناس لبناني از تحرکات عربستان سعودي براي حذف نهايي سعدحريري و رساندن بهاء برادر ارشد وي به قدرت خبر داد.

 ناصر قنديل سردبير روزنامه لبناني البناء گفت: سعدالحريري اعلام کرده است که عربستان سعودي آماده ميزباني از برادرش بهاء و نخست وزيران سابق در اين کشور است.

به گفته قنديل، عربستان براي ميزباني از نخست وزيران سابق و دارالفتواي لبنان اعلام آمادگي کرده تا برادر ارشد سعد را رسما نخست وزير لبنان اعلام کند.

از چندين ماه گذشته درگيري ميان سعد حريري و برادرش يکي از سوژه‌هاي رسانه‌اي بود و طرفداران دو طرف بارها با يکديگر درگير شده‌اند.

بيشتر بخوانيدمصاحبه| صباح زنگنه: "تنش آفريني و برهم زدن توافق" سياست بنيادين عربستان در لبنان است
 نام بهاء‌الدين براي اولين بار بعد از ترور« رفيق حريري» نخست وزير فقيد لبنان در سال 2005 به ميان آمد. وي به عنوان پسر بزرگتر رفيق حريري بعداز مرگ پدر عزم خود را براي ورود به صحنه سياسي لبنان جزم کرده بود اما با دخالت صريح عربستان از قدرت کنار رفت و سعد حريري جايگزين پدر شد. در حالي که عربستان موضع خود را نسبت به سعد حريري بعد از وادار کردن وي به استعفا در سال 2018 تغيير داده و تلاش کرد تا بهاءالدين را به قدرت برساند؛ اما بنا به دلايل منطقه‌اي،بين‌المللي و محلي، از رسيدن به اين هدف ناکام ماند.

در دو دوره گذشته سعد حريري براي تثبيت قدرت خود تلاش زيادي کرد؛ اما پس از استعفاي وي که تحت فشار طرف‌هاي خارجي صورت گرفت، رئيس جريان المستقبل لبنان ديگر هيچگاه نتوانست جايگاه گذشته خود را پس بگيرد و اکنون نيز پس از ظهور دوباره برادرش و عزم او براي رسيدن به قدرت، آينده سياسي سعد حريري بيش از هر زمان ديگري در خطر قرار گرفته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره