نماد آخرین خبر

نماینده هند در اعتراض به عمران خان صحن مجمع عمومی را ترک کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نماینده هند در اعتراض به عمران خان صحن مجمع عمومی را ترک کرد

ايسنا/ يک مقام هندي کمي پيش از سخنراني نخست‌وزير پاکستان که به صورت ويدئويي در مجمع عمومي سازمان ملل منتشر شد، جلسه را ترک کرد.

به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، عمران خان، نخست‌وزير پاکستان در جريان اين سخنراني که به صورت ويدئويي در مجمع عمومي سازمان ملل صورت گرفت بار ديگر به انتقاد از تصميم دولت هند براي لغو وضعيت ويژه جامو و کشمير پرداخت.

پارلمان هند سال گذشته ميلادي وضعيت ويژه جامو و کشمير را لغو کرده و آن را به قلمروهاي فدرالي جامو و کشمير و لداخ تقسيم کرد.

اين سخنراني با انتقاد تند از سوي دولت هند همراه بود، به طوري که ميجيتو وينيتو، وزير اول هند کمي پيش از آغاز سخنراني نخست‌وزير پاکستان جلسه نشست مجمع عمومي سازمان ملل را ترک کرد.

وزير اول هند در جريان پاسخ تندي به سخنراني نخست‌وزير پاکستان گفت: اين همان کشوري است که به صورت سيستماتيک به پاکسازي قومي از جمله هندوها، مسيحيان، سيک‌ها و سايرين آن هم با استفاده از سوءاستفاده از قوانين توهين به مقدسان و اجبار به تغيير مذهب اقدام  مي‌کند.

ويدئوي مربوط به ترک جلسه توسط اين مقام هندي که در صحن مجمع عمومي سازمان ملل حضور داشت، در اعتراض به سخنراني نخست‌وزير پاکستان در توئيتر بوده است. اين اقدام نمادين ديپلماتيک از سوي اين مقام هندي، از سوي کاربران هندي رسانه‌هاي اجتماعي مورد حمايت قرار گرفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره