برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اف‌بی‌آی: ماجرای ایمیل‌های هانتر بایدن به روسیه مرتبط نیست

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اف‌بی‌آی: ماجرای ایمیل‌های هانتر بایدن به روسیه مرتبط نیست

ايسنا/ اف‌بي‌آي، لپ‌تاپي را که گفته مي‌شود متعلق به پسر جو بايدن و حاوي ايميل‌هايي جنجالي در خصوص تعاملات تجاري خارجي اوست، در اختيار دارد. اين نهاد اطلاعاتي باور ندارد که ايميل‌هاي داخل آن با کمپين اطلاعات نادرست روسيه ارتباطي داشته باشند.

روز سه‌شنبه شبکه خبري فاکس نيوز به نقل از منابع مطلع گزارش داد، اداره تحقيقات فدرال آمريکا (اف‌بي‌آي) لپ‌تاپي که ادعا مي‌شود متعلق به هانتر بايدن است، در اختيار دارد.

پيشتر ادعا شد که لپ‌تاپ پسر جو بايدن، نامزد دموکرات‌هاي آمريکا در انتخابات حاوي اطلاعاتي از تعاملات تجاري خارجي او و نشست ادعايي ميان جو بايدن و نمايندگان شرکت گاز اوکرايني موسوم به بوريسما هولدينگز است.

براساس اين گزارش، اف‌بي‌آي با نظر جان راتکليف، مدير اطلاعات ملي آمريکا که اين ايميل‌ها بخشي از يک کمپين ضد اطلاعات روسيه نيستند، موافق است.

راتکليف دوشنبه گفت: اجازه بدهيد شفاف بگويم که جامعه اطلاعاتي چنين چيزي را باور ندارد چون هيچ اطلاعاتي در حمايت از آن وجود ندارد. همچنين ما هيچگونه اطلاعاتي را با آدام شف يا ديگر اعضاي کنگره به اشتراک نگذاشته‌ايم.

روز چهارشنبه روزنامه نيويورک‌پست مطلبي را منتشر کرد که ظاهرا حاوي دو ايميلي بود که ادعا مي‌شود هانتر بايدن از جانب يک مقام ارشد در شرکت انرژي اوکرايني بوريسما دريافت کرده بود. در آن زمان هانتر بايدن جزو هيات مديره اين شرکت بود.

در ايميلي به تاريخ مه ۲۰۱۴، واديم پوژارسکيه، مشاور بوريسما از هانتر بايدن خواسته تا از نفوذ خود براي حمايت سياسي از اين شرکت اوکرايني "استفاده" کند. در ايميل ديگري مورخ آوريل ۲۰۱۵، او از بايدن جوان بابت ترتيب دادن نشستي با حضور پدرش قدرداني کرد.

اين ايميل‌هاي ادعايي ظاهرا از ديسک سخت يک لپ‌تاپ آسيب‌ديده که گفته مي‌شود متعلق به هانتر بايدن است و براي تعمير به فروشگاهي در دلاور برده شده بود، به دست آمده‌اند. چنانچه صحت اين ايميل‌ها تاييد شوند، اين تاکيد هميشگي کمپين جو بايدن که او هرگز هيچ کاري با تعاملات تجاري پسرش نداشته است، زير سوال مي‌رود. کمپين بايدن قاطعانه اين ادعاها را رد مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره