logo

اردوغان: از صلح مورد قبول مردم افغانستان حمایت می‌کنیم

منبع
فارس
بروزرسانی
اردوغان: از صلح مورد قبول مردم افغانستان حمایت می‌کنیم

فارس/ اردوغان در ديدار با عبدالله تاکيد کرد آنکارا از صلحي در افغانستان پشتيباني مي‌کند که مورد حمايت مردم اين کشور باشد.

«عبدالله عبدالله»، رييس شوراي عالي مصالحه‌ ملي افغانستان در جريان سفر خود به ترکيه با «رجب طيب اردوغان» رئيس جمهور اين کشور ديدار و گفت‌وگو کرد.

اردوغان در اين ديدار گفت که کشورش از صلحي پشتيباني مي‌کند که مورد حمايت مردم افغانستان باشد.

بر اساس اعلام شوراي عالي مصالحه ملي افغانستان، در اين ديدار رييس جمهور ترکيه گفت که روابط دو کشور ديرينه و تاريخي است و دين، فرهنگ و ارزش‌هاي مشترک پايه‌هاي اين روابط را شکل مي‌دهند. 

اردوغان گفت که کشورش در کنار مردم افغانستان قرار دارد و در آينده نيز به اين سياست خود ادامه مي‌دهد. 

وي در بخش ديگر از سخنان خود افزود که کشورش از تلاش‌هاي صلح در افغانستان حمايت مي‌کند و خواهان برقراري صلح و قطع جنگ در افغانستان است. 

اردوغان افغانستان را از دوستان و متحدان ترکيه خواند و بر حضور و همکاري‌هاي کشورش با افغانستان تاکيد کرد.

در اين ديدار، همچنين عبدالله روابط ميان دو کشور را تاريخي و استوار بر ارزش‌هاي مشترک و پايدار خواند.  

وي از نقش مثبت ترکيه در مسئله افغانستان، حضور فعال آن در تأمين امنيت، کمک‌هاي اقتصادي و فرهنگي براي افغانستان، رهبري روند استانبول و حمايت از افغانستان در سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي قدرداني کرد.

عبدالله درباره‌ روند صلح، مذاکرات دوحه، سفرهاي منطقه‌اي و آخرين تحولات سياسي-امنيتي در افغانستان سخن گفت و خواهان ادامه‌ حضور و کمک‌ ترکيه براي افغانستان در تلاش براي دست‌يافتن به صلح با عزت و پايدار شد.

عبدالله عبدالله روز چهارشنبه هفته گذشته در راس هيأتي به ترکيه سفر کرده و تاکنون با شماري از مقامات و رهبران مذهبي اين کشور ديدار کرد.

عبدالله پيش از اين به پاکستان، هند، ازبکستان و ايران نيز سفر کرده بود.

هدف اين سفرها، جلب حمايت کشورهاي منطقه از روند صلح افغانستان عنوان شده است.

اين سفرها در حالي انجام شده که خشونت در افغانستان به شدت افزايش پيدا کرده و به گفته وزارت کشور طالبان پس از توافق صلح با آمريکا به 50 شهرستان حمله کرده است. 


به گزارش فارس، روز پنجشنبه گذشته «عبدالله عبدالله»، رييس شوراي عالي مصالحه ملي افغانستان در جريان سفرش به ترکيه، با «مولود چاوش اغلو»، وزير خارجه اين کشور ديدار و گفت‌وگو کرد.

وزير خارجه ترکيه در اين ديدار با ابراز نگراني از افزايش خشونت‌ها در افغانستان گفت که کشورش خواهان برقراري آتش‌بس دايمي و قطع فوري جنگ در افغانستان مي‌باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره