برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

دبیر کل ناتو : برای خروج از افغانستان عجله‌ای نداریم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دبیر کل ناتو : برای خروج از افغانستان عجله‌ای نداریم

ايرنا/ دبيرکل سازمان آتلانتيک شمالي ( ناتو ) با توجه به تصميم آمريکا براي کاهش نيروها در افغانستان گفت: هيچ يک از متحدان ناتو دوست ندارند بيش از زمان لازم در افغانستان بمانند اما عجله اي براي خروج از آن نداريم.

به گزارش وب سايت رسمي ناتو، "ينس استولتنبرگ" دبير کل سازمان پيمان آتلانتيک شمالي در مجمع امنيت بين المللي هاليفاکس با توجه به تصميم دولت ترامپ براي کاهش نيروهاي آمريکا در افغانستان و عراق گفت: موضع ايالات متحده روشن است، آنها قصد دارند حضور خود در افغانستان را از حدود چهار هزار و ۵۰۰ به حدود دو هزار و ۵۰۰ نيرو سرباز کاهش دهند.
وي افزود: متحدان ناتو  اگر خيلي زود و با عجله خارج شويم ممکن است تمام دستاوردهاي خود را از دست بدهيم و اين يک پروژه خطرناک است.
دبيرکل ناتو گفت: اکنون روشن است که ايالات متحده در صدد کاهش نيروهاي خود در افغانستان است اما آنها قصد ترک ندارند. ايالات متحده به پشتيباني ساير متحدان ناتو ادامه خواهد داد. بايد بخاطر بسپاريم که اکنون بيش از نيمي از نيروها در افغانستان غيرآمريکايي هستند، آنها متفقين اروپايي و همچنين کشورهاي شريک هستند.
استولتبرگ تاکيد کرد: ما در افغانستان هستيم تا اطمينان حاصل کنيم که اين کشور ديگر هرگز به پناهگاهي امن براي تروريست هاي بين المللي تبديل نخواهد شد، بستري که تروريست ها مي توانند براي برنامه ريزي، سازماندهي، بودجه و حملات تروريستي عليه کشورهاي ما اقدام کنند.

دونالد ترامپ رييس جمهوري ايالات متحده در هفته هاي گذشته اعلام کرد که تا پايان دوره رياست خود از حدود نيمي ۴۰۰۰ نظامي مستقر در افغانستان را از اين کشور خارج خواهد کرد. همچنين «کريستوفر ميلر» سرپرست وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد که تا ۱۵ ژانويه (۲۵ دي) شمار نيروهاي آمريکايي در افغانستان به ۲۵۰۰ نفر کاهش مي يابد.
متحدان ناتو نگران عقب نشيني نيروهاي آمريکايي هستند. اين نگراني وجود دارد که طالبان دوباره قدرت را بدست آورند يا اين که شبه نظاميان داعش گسترش پيدا کنند. پس از انعقاد توافق با طالبان در ماه فوريه (بهمن ماه) ايالات متحده شمار نيروهاي خود را از حدود ۱۳۰۰۰ نفر به حدود ۴۵۰۰ نفر کاهش داده بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره