برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نظامیان آلمانی شمال افغانستان را ترک می‌کنند

منبع
فارس
بروزرسانی
نظامیان آلمانی شمال افغانستان را ترک می‌کنند

فارس/ آلمان اعلام کرد نيروهاي اين کشور از ولايت قندز خارج مي‌شوند.

ارتش آلمان اعلام کرد اين کشور حضور نظامي خود را در ولايت شمالي قندوز که از سوي ناتو در کابل در بهار امسال برنامه ريزي شده بود، کاهش مي‌دهد.

سخنگوي فرماندهي عمليات مشترک آلمان گفت که اين کاهش واکنشي به اعلام هفته گذشته ايالات متحده مبني بر کاهش نيروهاي آمريکايي در افغانستان از 4500 به 2500 نفر نيست.

وي افزود آلمان حدود 1000 نفر از سربازان خود را از اردوگاهي در قندوز به پايگاهي بزرگتر در مزار شريف اعزام مي‌کند.

آلمان با حدود 1200 سرباز، پس از آمريکا دومين کشوري است که بيشترين نيروي نظامي را در افغانستان دارد.

به گزارش رويترز، وزير دفاع آلمان، آنگرت کرامپ، اوايل روز سه شنبه گفت که برلين انتظار دارد در روزهاي آينده از جزئيات بيشتري در مورد برنامه ريزي خروج آمريکا از افغانستان مطلع شود.

وي تاکيد کرد که اين تصميم بر حضور نيروهاي آلماني در افغانستان نيز تاثير خواهد گذاشت.

اين در حالي است که پس از اعلام خروج سربازان آمريکايي از افغانستان، هايکو ماس، وزير خارجه آلمان گفت که خروج زودهنگام از افغانستان، روند گفت‌وگوهاي صلح ميان حکومت افغانستان و طالبان را پيچيده خواهد ساخت.

وي افزود که آلمان با آمريکا و ناتو در تماس است و خواهند ديد که خروج نيروهاي آمريکايي از افغانستان، چه عواقبي بر نيروهاي آلماني و ناتو در اين کشور خواهد داشت.

وزير خارجه آلمان با ابراز نگراني از تاثيرات اعلام خروج نيروهاي آمريکايي بر گفت‌وگوهاي صلح افغانستان، گفت که مذاکرات به اندازه کافي پيچيده است و تاکنون کامل نشده‌است.

در تاريخ 18 نوامبر، وزير دفاع آمريکا کريستوفر ميلر گفت که حضور نيروهاي آمريکا در افغانستان و عراق تا اواسط ژانويه به 2500 کشور در هر کشور کاهش مي‌يابد.

ميلر اين اقدام را مقدمه‌اي براي طرح ترامپ مبني بر به نتيجه رساندن موفقيت آميز و مسئوليت پذيرانه جنگ ها در افغانستان و عراق و بازگشتن سربازان آمريکايي به خانه دانست.

وي گفت که دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا، با مشورت با مقامات ارشد امنيت ملي خود تصميم به کاهش نيروها در هر دو کشور گرفته و اين به معناي تغيير سياست نيست.

پيش از اين نيز، دبيرکل ناتو، ينس استولتنبرگ، با اشاره به گزارش‌هاي اخير در مورد برنامه دولت ترامپ براي کاهش حضور خود در افغانستان، گفت که اکنون براي ترک افغانستان بسيار زود است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره