برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

پیام تبریک رئیس‌جمهور چین به بایدن

منبع
فارس
بروزرسانی
پیام تبریک رئیس‌جمهور چین به بایدن

فارس/ «شي جين پينگ» رئيس‌جمهور چين با ارسال پيامي به «جو بايدن» پيروزي او در انتخابات رياست‌جمهوري 2020 آمريکا را تبريک گفت.

بنابر اعلام رسانه‌هاي چيني، «شي جين پينگ» رئيس‌جمهور چين امروز چهارشنبه با ارسال پيامي به «جو بايدن» نامزد دموکرات انتخابات آمريکا که در آستانه ورود به کاخ سفيد قرار دارد، پيروزي او را در انتخابات رياست‌جمهوري اين کشور را تبريک گفت.
پيشتر «وانگ ونبين» سخنگوي وزارت امور خارجه چين در پيامي گفته بود: «به انتخاب مردم آمريکا احترام مي‌گذاريم».
در حالي که بسياري از کشورها بعد از انتخابات، پيروزي جو بايدن را تبريک گفته‌اند، به دليل عدم پذيرش شکست از سوي ترامپ و اعلام نشدن پيروزي نامزد دموکرات به صورت رسمي، برخي کشورها مانند روسيه از اين کار امتناع کرده‌اند.
«ولاديمير پوتين» اخيراً در مصاحبه‌اي با شبکه «راسيا-۱» گفت معتقد است برخي مشکلات در سيستم انتخاباتي آمريکا وجود دارد اما تغيير الگوي قديمي برعهده واشنگتن است. وي همچنين گفت که هنوز نتيجه انتخابات آمريکا را به برنده آن تبريک نگفته زيرا بايد منتظر ماند تا همه مسائل قانوني برطرف شود.

بعد از انتخابات بحث‌برانگيز آمريکا، سرانجام روز دوشنبه سازمان خدمات عمومي آمريکا در نامه‌اي به تيم جو بايدن اعلام کرد به نظر مي‌رسد که او در انتخابات برنده شده است. «اميل مورفي» رئيس‌ اين سازمان به بايدن گفت مي‌تواند روند انتقال قدرت را آغاز کند.
در پي اين بيانيه، تيم انتقال قدرت جو بايدن اعلام کرد اکنون که سازمان خدمات عمومي آمريکا پيروزي بايدن در انتخابات رياست‌جمهوري را تأييد کرده‌، اعضاي اين تيم طي روزهاي آتي با مقام‌هاي دولت فدرال ديدار خواهند کرد.
ترامپ اما ديروز سه‌شنبه با شبهه‌افکني دوباره درباره قصدش براي خروج از قدرت در توئيتر نوشت: «به ياد داشته باشد، سازمان خدمات عمومي فوق‌العاده بوده و اميلي مورفي، وظيفه‌اش را عالي انجام داده ولي سازمان خدمات عمومي تعيين نمي‌کند چه کسي رئيس‌جمهور بعدي ايالات متحده خواهد بود.»
ترامپ ساعاتي قبل‌تر از آن هم بار ديگر انتخابات اخير رياست جمهوري اين کشور را فاسد خواند و اعلام کرد، هرگز نتايج برآمده از «آراي تقلبي و نرم افزار دومينيون» را تاييد نخواهد کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره