برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گزارشی از "بحران جدی انسانی" در کره شمالی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گزارشی از "بحران جدی انسانی" در کره شمالی

ايسنا/ يک سازمان غيردولتي بين‌المللي سوئيس گفته است، کره شمالي به خاطر کمبود غذا، آب پاکيزه و خدمات بهداشتي با يک بحران جدي انساني روبه‌روست.

به گزارش خبرگزاري يونهاپ، بر اساس گزارش "شاخص شدت آگاهي" که توسط پروژه ارزيابي ظرفيت‌ها مستقر در ژنو (ACAPS) انجام شده است، کره شمالي با سطح بسيار بالايي از شدت بحران انساني روبه‌روست.
اين نشان‌دهنده بالاترين سطح مقياس شش‌لايه ارزيابي بحران بود. کره شمالي در بين ۱۳ کشور با ميزان يکسان بحران از بين ۶۰ کشور تحليل شده بود. اين گزارش کره شمالي را در ميان کشورهاي با "محدوديت‌هاي بسيار" از لحاظ دسترسي انساني قرار داده است.
اين گزارش مي‌نويسد شرايط انساني در جمهوري خلق کره ناشي از عوامل سياسي و اقتصادي، در کنار خطرات طبيعي است.
گزارش فوق افزود: عدم امنيت غذايي مزمن و دسترسي محدود به خدمت اساسي نظير مراقبت‌هاي بهداشتي و آب پاکيزه باعث شده ۱۰ ميليون نفر در اين کشور نيازمند کمک انساني باشند.

اين گزارش تخمين زد که حدود ۸.۷ ميليون نفر دچار فقدان دسترسي به امکانات سلامت کافي هستند، در حالي که ۸.۴ ميليون نفر نيز به منابع آبي ايمن دسترسي ندارند.
بنا بر گزارش سازمان بين‌المللي سوئيسي، حاکميت ضعيف و اقدامات سياسي سرکوب‌گرانه داخلي با محدود کردن جابه‌جايي و دسترسي به کالاها و خدمت، به طور منفي بر جمعيت تأثير گذاشته است.
کره شمالي اين تابستان يکي از مرطوب‌ترين دوره‌هاي خود از سال ۱۹۸۱ تاکنون را پشت سر گذاشت و تحت تأثير سيل و باران‌هاي شديد قرار گرفت. اين کشور همچنين به خاطر شرايط آب‌وهوايي نامطلوب، از کمبود غذايي مزمن رنج مي‌برد، ضمن آنکه بسته شدن مرزها به خاطر ويروس کرونا و ممانعت از واردات غلات و ديگر کالاهاي ضروري از چين هم به بدتر شدن اوضاع انجاميده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره