برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

درخواست صدر برای بازگشت تظاهرکنندگان ناصریه به منازلشان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
درخواست صدر برای بازگشت تظاهرکنندگان ناصریه به منازلشان

ايسنا/ رهبر جريان صدر عراق در واکنش به خشونت هاي اخير در استان ناصريه، ضمن درخواست از معترضان براي بازگشت به منازل خود، بر لزوم برخورد قاطع با اخلالگران در نظم و امنيت ملي تاکيد کرد.

به نقل از سومريه نيوز، مقتدا صدر، رهبر جريان صدر عراق، عصر روز شنبه از جوانان معترض و تظاهرکنندگاني که در ميدان الحبوبي در شهر ناصريه تحصن کرده اند خواست به خانه هاي خود برگردند و صفوف خود را براي روند دموکراتيک بعدي سازمان دهي کنند.

صدر در توييتي نوشت: "من به معترضين توصيه مي کنم که در امنيت و سلامت به خانه هاي خود برگردند ، زيرا آنها براي تشکيل روند دموکراتيک آينده نياز به سازماندهي صفوف خود دارند ، در غير اين صورت حقوق آنها بين چکش مبارزان و سندان مفسدان از بين خواهد رفت."

وي خواستار "برادري براي ساختن عراق از طريق انتخابات و تنگ کردن فرصت بر اشغالگران ، تروريست ها و مفسدان شد و گفت: دولت بايد به وظايف خود عمل کند و امنيت و قانون را وضع کند. صلح و امنيت بايد در ناصريه حاکم باشد و مردم نبايد با يکديگر جنگ کنند."

روز جمعه ، ميدان الحبوبي در مرکز ناصريه شاهد درگيري بين حاميان صدر و تظاهرکنندگان بود که منجر به کشته شدن ۶ تن و زخمي شدن حدود ۷۰ تن ديگر از جمله اعضاي نيروهاي امنيتي عراق شد.

مصطفي الکاظمي، نخست وزير عراق و فرمانده کل نيروهاي مسلح به سرعت رئيس پليس ناصريه را برکنار و جايگزيني براي وي منصوب کرد و وضعيت ممنوع الخروج را اعلام کرد و نيروهاي امنيتي و نظامي را در خيابان ها مستقر کرد تا از تجديد خشونت جلوگيري کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره