برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

حمایت ترامپ برزیل از ادعای تقلب در انتخابات آمریکا

منبع
فارس
بروزرسانی
حمایت ترامپ برزیل از ادعای تقلب در انتخابات آمریکا

فارس/ رئيس جمهور برزيل ضمن حمايت از ادعاي همتاي آمريکايي خود درخصوص تقلب در انتخابات آمريکا گفت، نظام انتخاباتي برزيل نيز مستعد تقلب است.

«ژائير بولسونارو» رئيس جمهور برزيل روز يکشنبه از ادعاي همتاي آمريکايي خود درخصوص تقلب در انتخابات رياست جمهوري امسال آمريکا حمايت کرد.
به نوشته روزنامه «اينديپندنت»، بولسونارو که از متحدان «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا محسوب مي‌شود در جمع خبرنگاران گفت: «منابعي از اطلاعات را دارم که [که مي‌گويند] واقعاً آنجا (آمريکا) تقلب زيادي صورت گرفته است».
او در پاسخ به اين سوال که آيا پيروزي «جو بايدن» نامزد حزب دموکرات آمريکا را به رسميت مي‌شناسد گفت: «کمي بيشتر صبر خواهم کرد».
بولسونارو که به خاطر تقليد از شيوه کشورداري به سبک ترامپ به «ترامپ استوايي» معروف شده، در ادامه به زير سوال بردن نظام انتخاباتي برزيل پرداخت و آن را در برابر تقلب آسيب‌پذير دانست.

رئيس جمهور برزيل همانند همتاي آمريکايي خود روش‌هاي درماني نامتعارفي را براي مقابله با ويروس کرونا پيشنهاد کرده و با اعمال قرنطينه نيز مخالف است.
بولسونارو يک روز بعد از انتخابات آمريکا در جمع هواداران خود در «برازيليا» گفت: «شما موضع من را مي‌دانيد، روشن است که من با ترامپ روابط خوبي دارم، اميدوارم که وي دوباره انتخاب شود. نامزد دموکرات انتخابات آمريکا در دو نوبت در مورد  جنگل آمازون صحبت کرد. آيا اين همان چيزي است که شما براي برزيل مي‌خواهيد؟ دخالت از خارج کشور؟»
انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا روز سوم نوامبر (سيزدهم آبان) برگزار شد و برآورد رسانه‌ها حاکي است جو بايدن با ۳۰۶ رأي الکترال به عنوان رئيس‌جمهور بعدي آمريکا انتخاب شده است در حالي که ترامپ ۲۳۲ رأي الکترال به دست آورده است.
ترامپ از پذيرش نتيجه انتخابات خودداري کرده و شکايت‌هايي را درباره تقلب در فرايند رأي‌گيري در چند ايالت کليدي مطرح کرده که اکثر اين شکايت‌ها رد شده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره