برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اعتراف خدمتکار سابق ملکه بریتانیا به دزدیدن اشیای قیمتی از کاخ باکینگهام

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اعتراف خدمتکار سابق ملکه بریتانیا به دزدیدن اشیای قیمتی از کاخ باکینگهام

ايسنا/ بر اساس گزارش ديلي‌ميل، "آدامو کانتو" که به مدت ۵ سال به عنوان دستيار آشپز در خدمت ملکه اليزابت دوم بود، روز دوشنبه به دادگاه دادرسي وستمينستر اعتراف کرد که بيش از ۷۰ قطعه باارزش از کاخ باکينگهام دزديده و برخي از آن‌ها را در eBay فروخته است.

به نقل از اسپوتنيک، در ميان ۷۷ شي و عتيقه‌اي که کانتو اعتراف به دزديدن آن‌ها کرده عالي‌ترين نشان نظامي انگليس موسوم به "مدال بث" متعلق به درياسالار بازنشسته "آنتوني جان‌استون برت" -که در حال حاضر فرد ارشد خانه ملکه است- وجود دارد.

کانتو همچنين عکس‌هاي امضا شده پرنس ويليام و کيت ميدلتون و آلبوم عکسي از ضيافت رويال استيت در جريان بازديد ايالتي دونالد ترامپ را به سرقت برده بود که براي آن‌ها در eBay هزار و ۵۰۰ پوند (حدود ۲ هزار دلار) قيمت گذاشت.

ديلي‌ميل با استناد به دادستاني اشاره کرد که ۳۷ شيء در eBay فروخته شده و تمام قطعات دزديده يا فروخته شده، بازيابي نشده است.

کانتو به دادگاه افشا کرد که اشيا را هنگام انجام وظايف تميزکاري اضافي مربوط به ويروس کرونا در کاخ باکينگهام دزديده و از محل فروش زير قيمت اين اشياي عتيقه حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ دلار سود کرده است. اگر چه "الکساندر جاکوب"، قاضي منطقه‌اي اين دزد را به قيد وثيقه آزاد کرد، به وي هشدار داده شده که احتمالاً با مجازات حبس روبه‌رو خواهد شد.

بر اساس بي‌بي‌سي، سرقت‌ها بين ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹ تا ۷ اوت ۲۰۲۰ رخ داده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره