برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

ترامپ تهدید به وتوی لایحه دفاعی کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ترامپ تهدید به وتوی لایحه دفاعی کرد

ايسنا/ رئيس جمهور در حال کناره‌گيري آمريکا تاکيد کرد، لايحه "قانون اختيارات دفاع ملي" ۷۴۰ ميليارد دلاري را وتو مي‌کند مگر آنکه اين لايحه شامل برنامه‌اي براي حذف يکي از قوانين فدرال که از شرکت‌هاي تکنولوژي همچون فيس‌بوک و توييتر حمايت مي‌کند، باشد.

به نقل از خبرگزاري رويترز، دونالد ترامپ، رئيس جمهور در حال کناره‌گيري آمريکا اواخر روز سه‌شنبه در توييتي نوشت: اگر ماده ۲۳۰ خطرناک و ناعادلانه از لايحه قانون اختيارات دفاع ملي به طور کامل حذف نشود، مجبور خواهم شد بدون چون و چرا آن را وتو کنم.

ماده ۲۳۰ موسوم به قانون "شايستگي ارتباطات" از شرکت‌هاي تکنولوژي از مسئوليت‌پذيري در قبال محتواي ارسال شده توسط کاربران محافظت مي‌کند و از سوي دونالد ترامپ و قانون‌گذاران جمهوري‌خواه مورد حمله قرار گرفته است؛ افرادي که از تصميمات تعديل محتواي پلتفورم‌هاي اينترنتي انتقاد و آنها را به خفه کردن صداي محافظه‌کاران متهم کرده‌اند.

انجمن اينترنت که شامل فيس‌بوک، سايت آمازون، گوگل و توييتر مي‌باشد، از اين تصميم ترامپ به شدت انتقاد کرد.

انجمن اينترنت اعلام کرد: حذف ماده ۲۳۰ به تنهايي تهديدي براي امنيت ملي است. اين قانون به پلتفورم‌هاي آنلاين اين اجازه را مي‌دهد تا محتواهاي مضر و خطرناک از جمله محتواهاي تروريستي و گمراه‌کننده را حذف کنند.

قانون اختيارات دفاع ملي سياست‌هاي وزارت دفاع را تعيين مي‌کند. اين قانون شش دهه است که به طور سالانه تصويب شده و يکي از چند قانوني است که به عنوان قوانيني که بايد تصويب شوند، شناخته مي‌شود چرا که اين قانون مسائل بسياري از افزايش حقوق نيروها گرفته تا تعداد هواپيمايي که بايد خريداري شوند يا بهترين راه رقابت با رقبايي چون روسيه و چين را در بر مي‌گيرد.

نمايندگان کنگره درباره اينکه ترامپ واقعا اين قانون را وتو کند، ابراز شک و ترديد کرده‌اند. دموکرات‌ها با حذف ماده ۲۳۰ موافقت نمي‌کنند چرا که اين قانون ۲۴ ساله حفاظت حياتي و مهمي را براي شرکت‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي فراهم مي‌کند.

نمايندگان کنگره گفتند تهديد ترامپ احتمالا بخشي از تلاشي براي اعمال يک سري اصلاحات در ماده ۲۳۰ و گنجاندن آنها در اين لايحه دفاعي است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره