برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عراق در لیست خطرناکترین مناطق جهان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
عراق در لیست خطرناکترین مناطق جهان

ايرنا/ «موسسه خدمات بهداشتي و امنيتي بين‌المللي» (International SOS) مستقر در سنگاپور، کشور عراق را در ليست خطرناکترين مناطق جهان قرار داد.

موسسه خدمات بهداشتي و امنيتي (International SOS) در جديدترين ارزيابي خود آورده است که کشور عراق يکي از پنج منطقه‌اي در جهان است که بيشترين خطر را براي مسافران به همراه دارد.

اين موسسه در اين ارزيابي تصريح کرده است: ليبي، سوريه، افغانستان، عراق و جمهوري آفريقاي مرکزي از جمله خطرناکترين مناطق جهان هستند.

موسسه خدمات بين‌المللي اين ارزيابي را با استناد به خطرات امنيتي و تهديدات سياسي و ناآرامي‌هاي اجتماعي تهيه کرده است که ممکن است مسافران در اين کشورها با آن روبرو شوند.

به نوشته روز چهارشنبه رسانه‌هاي عراق، اين موسسه همچنين بعيد ندانسته که همه‌گيري «ويروس کرونا» نيز با توجه به وضعيت کشورها در مبارزه با آن، به عنوان يکي از فاکتورها در زمينه مسافرت در نظر گرفته شود.

براساس ارزيابي اين موسسه، کشورهاي گريلند، سوئيس، اسلواکي، نروژ، فنلاند و دانمارک از امن‌ترين کشورها به شمار مي‌روند.

اين درحالي است که گزارش امسال «موسسه اقتصاد و صلح» (IEP) درباره شاخص جهاني تروريسم نيز اخيرا عراق را در سال ۲۰۱۹ ميلادي به عنوان دومين کشور جهان دانسته بود که بيشترين آسيب را از تروريسم ديده‌اند.

براساس اين شاخص، افغانستان رتبه اول را در ليست ۱۳۵ کشور جهان به خود اختصاص داد و عراق در رتبه دوم و نيجريه در رتبه سوم را کسب کرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ ميلادي پس از سه سال نبرد، پيروزي بر گروه تروريستي داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌هاي پراکنده اين گروه تروريستي هنوز در برخي مناطق استان‌هاي «دياله، کرکوک، نينوا، صلاح‌الدين، الانبار و بغداد» فعال هستند و  نيروهاي امنيتي عراق در تلاش براي پاکسازي کامل اين مناطق از وجود اين عناصر تروريست هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره