برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
بین الملل

واکنش عمان به پیشنهاد آمریکا برای تروریستی خواندن انصارالله یمن

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
واکنش عمان به پیشنهاد آمریکا برای تروریستی خواندن انصارالله یمن

باشگاه خبرنگاران/ عمان در واکنش به پيشنهاد دستيار وزير خارجه آمريکا درباره تروريستي خواندن انصارالله اعلام کرد که اين کار به حل بحران يمن کمکي نمي‌کند.
 
به نقل از الجزيره، «بدر بن حمد بوسعيدي» وزير امور خارجه سلطنت عمان به پيشنهاد دستيار وزير خارجه آمريکا براي تروريستي خواندن انصارالله يمن واکنش نشان داد.

او گفت: دستيار وزير خارجه آمريکا در سفر به مسقط، پايتخت عمان پيشنهاد تروريستي خواندن انصارالله يمن را مطرح کرد.

وزير خارجه عمان تاکيد کرد: توصيف يکي از طرف‌هاي اصلي در يمن به گروهي تروريستي يا محاصره آن، به حل و فصل بحران و جنگ در يمن کمکي نمي‌کند.

وزير خارجه عمان گفت: بايد در زمينه دخالت نکردن در امور داخلي کشور‌هاي منطقه اعتمادسازي انجام و درگيري‌ها به‌صورت مسالمت‌آميز از سوي هر طرف دنبال شود.

بوسعيدي افزود: بحران يمن راه حل نظامي ندارد و معتقدم اينکه يکي از طرف‌هاي بحران را تروريستي بخوانيم، راه چاره نيست.

او بهترين کار را حمايت از تلاش‌هاي «مارتين گريفيتس»، فرستاده ويژه سازمان ملل متحد به يمن براي نشان دادن همه طرف‌هاي درگيري به پاي ميز مذاکره  عنوان کرد.

وزير امور خارجه عمان در پايان از تلاش‌هاي کويت براي حل بحران خليج (فارس) قدرداني کرد و در خصوص اينکه مرحله جديدي از تلاش‌هاي مشترک در زمينه همکاري شوراي همکاري خليج (فارس) به وجود آيد، ابراز اميدواري کرد.

شانزدهمين دوره کنفرانس سالانه «گفتگوي منامه» در روز‌هاي ۴ تا ۶ دسامبر (۱۴ تا ۱۶ آذر) در پايتخت بحرين برگزار مي‌شود.

وزراي خارجه کويت، عربستان، قطر، عمان و اردن در اين کنفرانس سخنراني کردند و از اعلام ايجاد تفاهم ميان کشور‌هاي عربي در حاشيه خليج فارس که از سال ۲۰۱۷ روابطشان متشنج و قطع شده بود، استقبال کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره