برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چرا اروپایی‌ها تمایلی به دریافت واکسن کرونا ندارند؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چرا اروپایی‌ها تمایلی به دریافت واکسن کرونا ندارند؟

ايرنا/ نتايج تحقيقات جديد حاکي است که مردم اروپا تمايل چنداني به دريافت واکسن کوويد – ۱۹ ندارند که شايد دليل آن نگراني از عوارض جانبي واکسن باشد.

به نقل از شبکه تلويزيون جهاني چين (CGTN)، نتايج مطالعه جديد نشان مي دهد که بيش از نيمي  از اسپانيايي ها تمايلي به واکسينه شدن در برابر کوويد – ۱۹ ندارند و اين نگراني از بابت اکراه مشابه به دريافت واکسن در سراسر اروپا رو به افزايش است.  

اين نظرسنجي که از ۲  هزار و ۱۳۰ نفر از مردم اسپانيا انجام شد، مشخص کرد درحالي که يک سوم از جمعيت اين کشور بي درنگ آماده دريافت واکسن هستند، اکثريت يعني ۵۵.۲ درصد مايلند منتظر اطلاع از تاثيرات واکسن روي سايرين بمانند.

 اين آمار، ۸ درصد بيش از آمار بررسي قبلي است که اوايل ماه نوامبر (اواسط آبان) انجام شد.

دولت اسپانيا اعلام کرده است که تا اواسط سال ۲۰۲۱ بين ۱۵ تا ۲۰ ميليون نفر را واکسينه مي کند، اما اگر مردم اين کشور نظرشان را تغيير ندهند، دستيابي به اين مهم ممکن نخواهد بود.

دانشمندان تخمين زده اند که ۶۰ تا ۹۰ درصد از جمعيت يک کشور بايد هر سال در برابر کوويد – ۱۹ واکسينه شوند تا در برابر اين بيماري، ايمني جمعي حاصل و از شيوع گسترده ويروس در آينده جلوگيري شود.

 بسياري از کشورهاي اروپايي نيز ممکن است براي رسيدن به اين درصد عنوان شده، دچار مشکل شوند.

در ايتاليا، نتايج تحقيقي جداگانه نشان داد که تقريبا ۴۰ درصد ايتاليايي ها ترجيح مي دهند اين واکسن را دريافت نکنند.

قرار است در انگليس از روز سه شنبه عمليات واکسيناسيون پس از دريافت اولين دُز ۴۰ ميليوني از واکسن شرکت هاي فايزير و بايون تک آغاز شود، اما جذب مخاطب نيز مي تواند مساله اي قابل توجه باشد.

در ماه اوت (مرداد)، تحقيقي که به همت دانشگاه کينگز کالج انگليس و شرکت تحقيقاتي ايپسوس موري اين کشور انجام شد، بيان کرد که تنها ۵۰ درصد از مردم بريتانيا مايل به واکسينه شدن در برابر کرونا هستند.

همچنين مشخص شد که افراد ۱۶ تا ۳۴ ساله دو برابر افراد بالاي ۵۵ سال، نسبت به دريافت واکسن بي ميل هستند.

تحقيق مشابهي در فرانسه، اکراه مردم اين کشور به واکسينه شدن را نمايان کرد.

در ماه اکتبر (مهر)، ۵۴ درصد از افرادي که موسسه ايپسوس از آنها سوال کرده بود، گفتند که نسبت به تاثيرات واکسن بدگمان هستند.

اين بررسي همچنين در آلمان انجام شد و مشخص کرد که ۶۹ درصد از مردم اين کشور مايل به دريافت واکسن هستند.


براساس اعلام موسسه ايپسوس، شک و ترديد نسبت به واکسن در اروپا بيش از گرايش به واکسن در ديگر نقاط جهان است، به طوري که ۷۳ درصد از مردم سراسر جهان مايل به واکسينه شدن هستند.

بيش از ۴ نفر از ۵ نفر در هند، چين، کره جنوبي و برزيل براي دريافت واکسن در صورت موجود بودن اعلام آمادگي کردند که اين رقم در فرانسه کمي بيش از نيمي از اين تعداد و در آمريکا، آفريقاي جنوبي، ژاپن و آلمان حدود ۲ از ۳ نفر است.

نيمي از بزرگسالان در سراسر جهان (۵۲ درصد) اعلام کردند که واکسن را ظرف سه ماه پس از در دسترس بودن براي همگان، دريافت مي کنند.

بيش از دو سوم نيز همين کار را انجام مي دهند، رقمي که در مکزيک ۷۱ درصد، برزيل ۶۸ درصد و چين ۶۸ درصد است، رقمي که کمتر از ۴ نفر از هر ۱۰  نفر در فرانسه و اسپانيا (هر دو ۳۸ درصد) است.

در اين ميان، ۹۰ درصد از مردم چين و ۸۶ درصد از مردم کره جنوبي گفتند که واکسن را در سال نخست توزيع دريافت مي کنند، درحالي که اين رقم در فرانسه فقط ۵۴ درصد بود.l

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره