برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اعطای بالاترین نشان افتخار مراکش به ترامپ

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اعطای بالاترین نشان افتخار مراکش به ترامپ

ايسنا/ سفير مراکش در واشنگتن بالاترين نشان افتخار کشورش را به رئيس جمهوري آمريکا به خاطر ايفاي نقش در عادي سازي روابط ميان رباط و تل‌آويو، اعطا کرد.

به نقل از شبکه خبري الميادين، لاله جماله العلوي، سفير مراکش در واشنگتن در جريان مراسم ويژه‌اي در کاخ سفيد نشان افتخار "محمد" را به عنوان هديه محمد ششم، پادشاه کشورش به دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا اعطا کرد.

نشان محمد بالاترين نشان افتخار مراکش بوده و تنها به سران کشورها داده مي‌شود.

در همين راستا، يک منبع در دولت آمريکا به رويترز گفت که ترامپ اين نشان افتخار را به دليل کمک به عادي سازي روابط ميان مراکش و رژيم صهيونيستي دريافت کرده است.

طبق اين گزارش، جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ و آوي برکوويتس، نماينده آمريکا در امور خاورميانه نيز به دليل تلاش‌هايي که براي توافق بين مراکش و رژيم صهيونيستي انجام دادند، مورد تقدير مراکش قرار گرفتند.

همچنين گزارش شده به رسانه‌ها و خبرنگاران اجازه حضور در اين مراسم داده نشد و سفارت مراکش در آمريکا اعلام کرد که دو طرف نشست وزارتي مجازي را براي حمايت از ابتکارعمل خودمختاري در صحراي غربي مراکش با مشارکت ۴۰ کشور برگزار کردند.

رباط و تل‌آويو اخيراً توافقنامه را با نظارت واشنگتن امضا کردند که شامل يادداشت‌هاي تفاهم برقراري روابط بين مراکش و رژيم صهيونيستي است؛ توافقنامه‌اي که ناصر بوريطه، وزير خارجه مراکش آن را نقشه فعاليت سه‌جانبه در آينده خواند.

مراکش چهارمين کشور عربي بعد از امارات، بحرين و سودان است که طي ماه هاي اخير با رژيم صهيونيستي توافقنامه عادي سازي روابط را امضا کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره